Back to forumSee the full topicGo to last reply

Posted By

BSZ
on 2022-09-14
12:43:08
 Re: SID-Card, 6th. batch

@Charles: Én meg köszönöm a használható hibaleírást és tesztelést! happy

Közben készítettem egy képet a RESET probléma megoldásáról:

A zölddel bekeretezett részen levő IC két lábára (1, 7) kell egy 10 nF-os kondenzátort forrasztani. A tesztprogrammal még nem foglalkoztam, de az ellenőrzésre a lehetőséget hamarosan beleépítem.

No de! Elkészült a következő adag szerelése:

A képen még hiányzó alkatrészek zömét már be is szereltem, azok vannak vissza, amik a két SID verzióban eltérnek, ahhoz majd tudnom kell, milyen típust kell készítenem. A listámon soron következőknek hamarosan írok emailt a kérdéssel.

FONTOS: ha jól számolom, ezzel a 10-zel lassan elfogynak a listámról a nevek. Viszont: alkatrész, illetve nyák van még 10 darabra való, azaz annyit még össze fogok tudni szerel(tet)ni, ha kell. DE: ha az elfogy, valószínűleg több nem lesz! Tehát aki gondolkozott rajta, hogy esetleg kellene neki, az lehetőleg mihamarabb jelezze, mert többet ebből nem tervezek gyártatni! (Jelenleg úgyis alkatrész-beszerzési problémák vannak, annak kell örülnöm, hogy ezekhez meglett minden. :| )

Frissítés 2022.05.02.: egy kicsit megcsúsztam az élesztéssel, de már haladok. :) A fent taglalt "reset probléma" teszteléséhez elkészültem a tesztprogram kiegészítésével, a szokásos oldalon elérhető a frissített változat. (Egy "reload page" lehet, hogy kell a böngészőnek.) De iderakom a közvetlen linkeket is:

CAE test V2.3 En illetve CAE test V2.3 Hu

A programban a "FUNCTIONAL tests" oldal a lényeges (a gép RESET gombjának a megnyomásával lehet belelépni):

Az utolsó menüpont az érdekes. A teszt lényege, hogy a program a soros port vezetékeit "vadul kapcsolgatja" a teszt alatt, közben figyeli, hogy volt-e kártya RESET esemény. (A betűk a soros port vonalait jelentik: D = DATA, C = CLOCK, A = ATN, ezek a vonalak "zizegnek" a futás alatt. A meghajtó meg közben "csodálkozik", hogy "eeeez-meg-miiii?" happy ) Ez a teszt addig fut, ameddig az adott menüpont ki van választva. Ha kártya RESET történik a futás alatt, a következő látható:

Ezt a tesztet a "normál", "napi használós" konfiguráció mellett érdemes futtatni, ha nincs jelzés, akkor nincs további teendő. Ha van, akkor a fenti módosítást célszerű a kártyán elvégezni. (A mostantól elküldött kártyákon ezt természetesen alapból megcsinálom.)

Fent egy kicsit "lazán" azt írtam, hogy használjon mindenki gyári soros kábelt, de ezt talán célszerű árnyalni egy kicsit... Eddig nekem a gyári kábellel nem volt gondom. Viszont ezt több mint 10 éven keresztül gyártották, közben bármikor módosíthatták úgy, hogy az adott változattal már ilyen jellegű probléma lehet. De ez nem fog kiderülni: a kábelen magán nincs gyártási szám / idő, azaz nem tudható róla, hogy "mikori". Azért egy "körkép" érdekelne: aki teszteli a konfigurációját, azt kérném, kommentelje ide az eredményt!

Frissítés 2022.09.14.: Az előző állapotfrissítés óta lejárt a nyár (vele a szabadságok), meg elkészült a maradék kártyák egy része:

Ez a szokásoktól eltérően most 6 db. Később még esetleg lesz belőle - stílszerűen - plus-4 példány. Viszont 3 már el is ment, egynek elvileg a gazdája meg is van, azaz ebből már csak kettő darab szabad! Ha ezek elfogynak, nem lesz belőle több! (Az alkatrészbeszerzés elég zűrös továbbra is, a jelenlegi készlettel is vannak problémák, azért is lett egyelőre 6 a 10 helyett. De ezzel a nyákok is elfogytak, új adagot gyártatni meg nincs értelme belőlük az előzőek miatt, azaz nagy valószínűséggel tényleg nem lesz ebből folytatás.)

Re: SID-Card, 6th. batch

@Charles: And I'm grateful for the meaningful error report and testing. happy

Meanwhile I took a picture of the solution for the RESET issue:

You have to solder a 10nF capacitor to Pin 1 and 7 of the IC in the green frame. I didn't work on the test programme yet, but I'll upgrade it with this test feature soon.

On the other hand, the assembly of the next batch mostly finished:

I mounted most of the components you see still missing in the pictures. Only those remain that are different in the two SID versions, for which I must know the type I have to build. The next people on my list will soon receive e-mails with this question.

IMPORTANT: if my math is any good, this 10 will clear the names from my list. However, I still have components and PCBs for 10 cards. So I could made assembled that much if somebody needs them. BUT: if stock runs out, most probably there won't be any evermore. Therefore, people still thinking about acquiring one should notify me ASAP, because I don't plan manufacturing this any more. (Currently, there are component shortages so I must be glad that I could obtain everything for these. :| )

Update 2022.05.02.: I managed to slip up a bit in initially powering up the cards but now I made progress. :) I finished updating the test programme with the test for the above mentioned reset issue. The updated version is available at the usual place. (Some browsers may require a page reload.) But I'll also link them directly:

CAE test V2.3 En and respectively CAE test V2.3 Hu

The "FUNCTIONAL tests" page is the important one (enter by pressing RESET):

The last menu item is of interest now. The essence of the test is that the programme "wildly toggles" the lines of the serial port during the test while keeping an eye on the card for RESET events. (Letters represent the serial port lines: D = DATA, C = CLOCK, A = ATN; these lines "crackle" during the test running. And meanwhile the drive is "wondering" "Whaaaaaaat iiiiiiiisssssss happeniiiiiiing?"happy ) The test is running only when the menu item is selected. In case a RESET event occurs during the test, you'll see the following:

This test should be run on the "normal", "every day use" configuration; if there is no warning there is nothing to do. If it gives warning then it is suggested to carry out the modification mentioned earlier. (The cards getting shipped afterwards will have this done.)

Earlier I "lightly" wrote that everybody should use factory serial cables but I think it would be best to tinge the picture a bit... I had no problems with factory cables so far. But these were manufactured for more than 10 years during which they could easily modify specifications in ways that may cause such problems for given variants. But you won't be able to differentiate as cables have no S/N and manufacturing date markings so there is no way to know "when is it from". Although, I'd be interested in "panorama": people testing their configurations could please post comments with their results?

Update on 14. 09. 2022: The summer and with that holidays are gone since the last update and some of the remaining cards are finished:

Different from the usual there 6 pieces this time. There may be at some later time, just to be in good style, plus 4 pieces. Three are already shipped, another one has its owner in theory yet, therefore there's only two left for grabs. When these are taken there will be no more. Sourcing parts is still very much uncertain and the stocks at disposal have problems too. That's why there was made only 6 instead of 10. At the same time, I ran out of PCBs and there's no reason to have new batches manufactured because of the problems mentioned earlier. That means most probably no continuation of the product for sure.

Back to top

Copyright © Plus/4 World Team, 2001-2024