Login
Back to forumReply to this topicGo to last reply

Posted By

BSZ
on 2019-11-01
18:51:56
 SID-Card, 6th. batch

Egy ideje már tervben van a következő, 6. adag kártya gyártása. De az elmúlt pár hónap egy kissé húzós volt, és még van vissza belőle... Előre láthatólag talán majd decemberben tudok a témával foglalkozni, ha minden jól alakul. Viszont többeknek ígértem már egy összefoglalót a tudnivalókról:

#1: Most is, ahogy az eddigieknél, külön kiemelném még itt az elején: SID csipet továbbra sem tudok a kártyához adni! Azt mindenkinek magának kell beszereznie!

#2: A kártyán van egy olyan - amúgy filléres - alkatrész, amit már nem gyártanak. A szokásos kereskedőmnél még volt/van készleten, gyorsan vettem is belőle 20 db-ot. Ez egy kicsit limitálja a gyártható mennyiséget... happy (Amúgy létezik kompatibilis cserealkatrész, de a nézett helyeken nem láttam, azért remélem előbb-utóbb felbukkan majd.)

#3: Ami fájóbb tétel: a kártya legdrágább alkatrészét most közel 3×-os áron látom, mint amennyi eddig volt. (Akkor szokott ilyen lenni, ha ki akarják futtatni. Jelenleg erről nincs információm, egyelőre rendelhető.)

#4: A nyák gyártását más cégre fogom bízni, mint az eddigiekét. Mivel a hozzá tartozó anyagokat nem lehet átvinni, emiatt szabadon módosíthatom. Ennek neki is álltam (pár részletet érdemes rendbe rakni rajta), de van még vele munka. Funkcionális bővítést nem tervezek (Mi kellene még rá..? happy ), de van mit rajta faragni. (A fenti, nem gyártott alkatrész helyett is kerestem mást, de "ennyire odaillőt" sajnos nem találtam.)

#5: Még az "összeszerelő brigádot" sem kérdeztem meg, hogy most mennyiért vállalják, de konkrét időpont nélkül nem is érdemes erről beszélni.

#6: A megdrágult "drágaság" meg a bizonytalan összeszerelés miatt jelenleg úgy 10 EUR-val magasabb végösszegre számítok sajnos, olyan 60 EUR + posta (ja, ez is változott, ezt se tudom, most merre mennyi) az, amit reálisnak gondolok.

Most egyéb információ nem jut az eszembe, ha valami még felmerül, azt később leírom.

(Illetve kérném, valaki fordítson! Köszönöm!)

SID-Card, 6th. batch

Manufacturing of the next (6th) batch of cards is planned for a while now. However the last few months were somewhat rough and there's still more of it. As I can predict it will be in December, if everything works out well, that I can deal with the project. Nevertheless, I already promised to give summary to a number of people.

#1: I do emphasize, as I did previously, I cannot provide SID chips with the card. Everyone must obtain it for themselves.

#2: There's a dirt cheap component on the card that's not manufactured any more. My usual parts source has/had it in stock, so I quickly bought 20 of them. This limits the quantity of cards that can be manufactured. (Actually, there exists a compatible replacement component but I couldn't find it in stock with the vendors I check, but I hope someday it will be available.)

#3: The item that pains me: the most expensive component of the card can be purchased at triple the previous price from the vendors I checked. (This usually happens when the part is being phased out. I have no such information, the component can be ordered yet.)

#4: I'll contract a different company to manufacture the PCBs. Since the original manufacturing plans can't be used any more, I'm free to modify them. [TN: It is unclear what BSZ really meant.] I'm already working on it, but there's quite a lot more to do. (It is worthy reworking some details.) I don't plan any functional expansion (What else would people need?) but it is not finished yet. (I was looking for a replacement for the component not manufacture any more I mentioned earlier, but I couldn't find any that fits the design as much as the old one.)

#5: I didn't ask the "assembly team" either for how much they are willing to work this time, but it has no sense to talk about it without a set time.

#6: Because of the "precious" becoming more expensive and the uncertain assembling I expect currently a price approximately 10 Euros higher than before, about EUR 60 + P&P (this latter is changed too, so I have no idea about that either) is what I think as a realistic price.

I can't remember any other information at this time, but if anything comes up I'll give you updates about them.

(And somebody please translate this. Thank you.)

Posted By

MMS
on 2019-11-01
19:30:43
 Re: SID-Card, 6th. batch

A draft translation of BSZ message:

There is a plan to produce the next, 6th batch of SID-card.

"The last months were rather busy. It seems I will able to take care of the issue earliest in December, if everything goes right. As it was promised beforehand, I provide some more details in advance."

#1: One of the most important message: everyone should buy his own SID chip, BSZ cannot provide it

#2: There is a cheap component on the card, that is stopped being produced. The last 20pcs bought (right now limiting the batch), but keep looking for that component everywhere.

#3: The worst news is that the most expensive component on the card now costs 3x more than before.

#4: Now a different company will broduce the raw PCB, so there will be some slight modifications, but the work still going on. No change or improvement in functionality planned as no ideas what is missing (but will try to swap the problematic component to an other one)

#5 The "PCB assembly group" still need to be contacted for their price

#6 As a rough estimation, due to the above circumstances the new batch will be 10€ EUR moe expensive, so it will be ~60 EUR + postage (postage cost still need to be checked, it also increased)

If any further information pops up, BSZ will write it here

Posted By

gerliczer
on 2019-11-01
20:13:54

Rough translation on the request of BSZ.

Manufacturing of the next (6th) batch of cards is planned for a while now. However the last few months were somewhat rough and there's still more of it. As I can predict it will be in December, if everything works out well, that I can deal with the project. Nevertheless, I already promised to give summary to a number of people.

#1: I do emphasize, as I did previously, I cannot provide SID chips with the card. Everyone must obtain it for themselves

#2: There's a dirt cheap component on the card that's not manufactured any more. My usual parts source has/had it in stock, so I quickly bought 20 of them. This limits the quantity of cards that can be manufactured. (Actually, there exists a compatible replacement component but I couldn't find it in stock with the vendors I check, but I hope someday it will be available.)

#3: The item that pains me: the most expensive component of the card can be purchased at triple the previous price from the vendors I checked. (This usually happens when the part is being phased out. I have no such information, the component can be ordered yet.)

#4: I'll contract a different company to manufacture the PCBs. Since the original manufacturing plans can't be used any more, I'm free to modify them. [TN: It is unclear what BSZ really meant.] I'm already working on it, but there's quite a lot more to do. (It is worthy reworking some details.) I don't plan any functional expansion (What else would people need?) but it is not finished yet. (I was looking for a replacement for the component not manufacture any more I mentioned earlier, but I couldn't find any that fits the design as much as the old one.)

#5: I didn't ask the "assembly team" either for how much they are willing to work this time, but it has no sense to talk about it without a set time.

#6: Because of the "precious" becoming more expensive and the uncertain assembling I expect currently a price approximately 10 Euros higher than before, about EUR 60 + P&P (this latter is changed too, so I have no idea about that either) is what I think as a realistic price.

I can't remember any other information at this time, but if anything comes up I'll give you updates about them.

(And somebody please translate this. Thank you.)

Posted By

Majikeyric
on 2019-11-02
03:52:34

WOW super cool news BSZ happy
I hope I'm on the list for one if not I seriously want one of these coming beauties !

Posted By

Chronos
on 2019-11-02
06:54:01

Hey Bszke! Irjal fel lecci a listadra, 1 keszuleket vasarolnak! Thx!

Posted By

MMS
on 2019-11-02
08:59:51

OFF
Hey Chronos, you can make the third translation, haha! A translation challenge!

OFF2: unused feature
BTW somehow, some PRG should utilize the the 1351 mouse of the REAL SID of SID card with Atari joystick with POTX, POTY.

Actually this SID card + 1351 combo currently has only 1 more program to support than my RS232 initiative (1, ONE!), but at least someone show some love for the mouse on +4 :-)

If the C64 1351 driver could be hacked to use Plus/4 raster intead of CIA timer, then even the GEOS+4 could use a mouse...

Posted By

Grass
on 2019-11-02
13:13:50

1 db rendel. happy

Posted By

leexus
on 2019-11-02
13:25:44

Szeretnék kérni egyet. scaba.toth@gmail.com

Posted By

Epy
on 2019-11-02
16:43:29

Én is kérnék egyet, köszi. happy

Posted By

Mohican
on 2019-11-02
19:01:09

Please count me in one.
007@humankraft.hu

Posted By

BSZ
on 2019-11-02
19:07:05

Köszönöm a fordítást! happy Írtam azoknak, akik fent vannak a listámon. Ha valaki nem kapta meg, vagy még nincs rajta, az írjon egy emailt.

Thanks for translation! happy I wrote an email to people on my list. If you have not received it or have not yet notified me, please send me an email.

Posted By

MarkL
on 2019-11-03
06:06:38

I want to order one card. You have my email address: m..r@arcor.de

Regards
Mark

Posted By

sangrandd
on 2019-11-03
14:45:16

Én is szeretnék rendelni egy SID kártyát. sangrandd@yahoo.com. Nagyon köszönöm!

Posted By

Jack Bristow
on 2019-11-04
13:05:17

Hali!

Két kártyát szeretnék vásárolni.

A face-n megtalálsz, bár szvsz már cseréltünk telószámot.

Posted By

siz
on 2019-11-04
15:33:19

Szerintem BSz nincs face-en, Sheme. happy

Posted By

kikems
on 2019-11-04
16:04:18

I want one unit , my email kikems@mac.com

Posted By

GeTE
on 2019-11-05
04:45:02

Great News BSZ! grin

I just asked Luca where to buy one of those SID-Cards and was afraid to be years to late (I was given an old C64 in the beginning of this year and began with the restoration, but my heart is still in the 264-scene where I want to be more active soon).

So I will mail you soon to put me on the list. Unfortunately, I gave a broken breadbin-C64 to a friend more than 20 years ago and he switched the SID with his newer one to better hear samples. We were searching together to find the pulled out SID, but weren't successful until today. That's why I ask now my question (together there will be three):

1. Is it necessary to know what SID I want to plug in your new card? And what about the FPGA-SID-Replacements? Have anyone tried them out?

2. This photo is eight years old now. Will there be any difference to the layout?
bsz.amigaspirit.hu/nae/index_en.html

3. What about any housing to the card ... or wait, should I better say

STOP IMMEDIATELY THE PRODUCTION PROCESS and let us discuss one idea first (here and together):

Well, it would be great if the NST-Audio-Extension would fit in a typical 264-modul-case, but I am afraid the modul-cases are to small and not long enough. In the former times that might have been a problem, but this year I found a great 3D-print-model from one guy that picks up the modul-case-original design. It looks great!

www.thingiverse.com/thing:3657002

All you guys, tell me, wouldn't that be REALLY GREAT if BSZ and PyramidHead76 aka Neil share their effords they made until today (maybe the 3D-model has to be a bit larger and the ports on the NST-AE need a little angle) and at last we might buy a card from BSZ and a housing from Neil (https://www.ebay.co.uk/sch/pyramidhead/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=) and put them together?

Please all people around here, tell me what you are thinking about my thoughts?

Posted By

siz
on 2019-11-05
07:22:01

That's a really valid point: I was looking at the previous NAE cards and it's so compact that I couldn't find any possible mounting holes to design a case for the card. So if this redesigned PCB will have some mounting holes or some cuts in the sides to allow mounting of a case I'm interested in one too. wink

Szóval BSz, lécci: ha már úgyis újra kell tervezni a NYÁK-ot, akkor lécci gondolj egy esetleges ház rögzítési pontjaira is (házat tudok terveztetni hozzá). Ha így lesz, akkor nekem is kell még egy. grin

Posted By

Luca
on 2019-11-05
07:58:58

Currently, my everyday working Plus/4 mounts a SIDcard actually supported into a broken shell of a Commodore cartridge, so: if the Sidcard's next gen will involve a plastic shell, count me in happy

Posted By

BSZ
on 2019-11-05
08:15:19

Hm... Lassan kifutok a 20 db-ból. happy Egyrészt:

Grass, Sheme: Küldjetek email-t, mert az email címet tudom a listára felírni, hogy tudjam, kit kell értesíteni.

MarkL: Please write email for me, I couldn't decode your post.

GeTE: The SID replacements is designed for C64, and not fully compatible the original SID chip. They may work, but compatibility is not guaranteed. The photo is actual, I don't plan any big changes.

siz: a nyák-ot újra nem akarom tervezni, csak minimális módosításokat akartam rajta csinálni, amik a szerelhetőséget javítják. A felfogató furatokhoz jelentősen módosítani kellene a méreteket. De azért még gondolkozok.

Hmm... I'm slowly running out of the 20 pieces. First of all:

Grass, Sheme: Please send me an email, so I can add your email address to the list where notifications will be sent.

MarkL: Please write email for me, I couldn't decode your post.

GeTE: The SID replacements is designed for C64, and not fully compatible the original SID chip. They may work, but compatibility is not guaranteed. The photo is actual, I don't plan any big changes.

siz: I didn't want to redesign the PCB, I only wanted to make some minimal changes that improve build-ability. I would have to change the size quite a bit in order to add those holes. I'll think about it anyway.

Posted By

GeTE
on 2019-11-05
16:02:17

I just wrote to Neil Crump - the man who made the great 3D-print-model of the 264-module-case - through his ebay-account where he sells a printed RasPi-rack, what he thinks about altering his case design to fit the NAE and sell it on the page too. Let's see what he answers.

@Luca: Is it right, that you have one NAE and an ordinary 264-module (like Kingsoft's Turbo-Plus)? If I am right, it would be great to take a picture of both, side by side - with no housing (of course) - because I have no feeling about the sizes and always saw both cartridges on any foto in the www alone. Thanks in advance.

Posted By

MarkL
on 2019-11-17
12:43:54

Hello,
I wrote again to you for ordering one board. Didn't you receive my Email from 3rd of November ?
Regards
Mark

Posted By

BSZ
on 2019-11-18
17:38:40

MarkL: Sorry, I put your letter in the wrong place. Answer sent!

Posted By

Grass
on 2019-11-25
15:38:13

Küldtem e-mailt. Az a címem. happy Köszi.
De beírom ide is: david.vigh@gmail.com
Ja, kérdés: 6851-el is megy?

I sent an email. Az a címem. Köszi.
But I'll write it here as well: david.vigh@gmail.com
Oh, question: does it also work with 6851?

Posted By

siz
on 2019-11-26
03:07:56

@Grass: nem megy. Van 6581 verzió is, de külön firmware kell hozzá, vagy kizárólag 6581-et vagy kizárólag 8580-at tud a kártya, ezt még gyártáskor el kell dönteni.

Posted By

Grass
on 2019-11-26
11:44:09

Átnéztem itthon, ha nem gond akkor 6581-es firmware-val kérem. Köszi.

Posted By

BSZ
on 2019-11-26
17:24:31

@Grass: Jól írta siz; mindkét verzió létezik, de a két kártya között van (talán) 7 alkatrész, ami különbözik. Így csak az a fajta lesz használható vele, amihez készült. Eldönteni majd ráér akkor, amikor mondom, hogy most lehet rendelni. (De neked egyelőre felírtam egy 6581-es verziót.)

@Grass: siz is correct; both versions exist, but there are (roughly) 7 components which are different between the boards. So only the ones that are made for the card can be used. You can decide when I say now is the time to order. (However I penciled in one 6581 version for you.)

Posted By

weidi
on 2019-11-27
11:21:22

Hi,
I'm interested in this SID-Card. if still available.
email: weidi34@yahoo.com

Posted By

Chronos
on 2019-11-29
04:57:35

Grass: Mindig is tudtam, h perverz vagy! Csináljak plusira egy 6581 music boxot? grin

Grass: I always knew you're perverted! Should I create a 6581 music box for the Plussy?

Posted By

Grass
on 2019-11-29
13:50:31

Még a végén találok itthon egy 8580-at és akkor nem kell erőlködni Krona! happy

In the end I'll find an 8580 here at home, and then you don't have to exert yourself Krona!

Posted By

Chronos
on 2019-11-29
17:05:20

hát bazger ha ezen múlik, beáldozom az egyik gépem sírva grin

Well, heck if that's what it takes, I'll shed tears and sacrifice one of my machines

Posted By

MMS
on 2019-11-29
18:28:30

Nocsak, Grass, zenében is kipróbálod magad? wink

Huh, Grass, are you going to try your hand at music as well?

Posted By

Grass
on 2019-12-03
07:54:24

Azt nem szeretném. maradok a "kaptafánál". Viszont miután rendeletem egy Armsid-et, úgy néz ki felszabadul egy 8580. MMS lehet, megúszod a külön dolgozást. Ezt nem tesztelted egyébként? Nem működne vele a kártyád?
https://www.retrocomp.cz/produkt?id=2

I don't want to. I'll still with the usual. However, after ordering an Armsid, it looks like an 8580 will be freed up. MMS maybe you won't have to do the extra work. By the way did you test this? Does your card work with it?
https://www.retrocomp.cz/produkt?id=2

Posted By

MMS
on 2019-12-03
12:04:33

Hát már ha van ilyened, akkor szívesen kölcsönadom a SID kártyámat, teszteld vele.
(De előtte kiveszem a 8580-at, hahaha!)

Tudom, hogy egyre nehezebb és drágább stabilan működő SID chipet szerezni, a drágán eladható külső MIDIs eszközök miatt már eléggé lerabolták a piacot és jól felverték az árakat.

OFF
BTW én kb ennyiért fontolgatom egy MIDI daughterboard megvásárlását. happy
TTL szintű midi parancsok egy soros vonalon és 5V kell neki, beindultak az ötletek és a nyálelválasztás wink
Kár, hogy a régi kártyámon csak a wavetable csati helye van meg, nem maga a csatlakozó...
https://www.serdashop.com/waveblaster

Well, if you have one of those, I'll lend you my SID card, you can test with it.
(But first I'll remove the 8580, hahaha!)

I know that it's harder and more expensive to find a SID that works well, due to the pricey external MIDI devices the market has been emptied out and the prices have gone up.

OFF
BTW I'm mulling over buying a MIDI daughterboard.
It needs TTL-level midi commands on a serial line and 5V, the ideas are coming
Too bad that on my old card only has the place for a wavetable connector, not the connector itself...
https://www.serdashop.com/waveblaster

Posted By

Grass
on 2019-12-03
14:54:51

MMS. Ha megérkezik az ARMSID szólok. (Feladták már egyébként.) Majd mesélj a MIDI-ről ha rászántad magad.

MMS. I'll let you know when the ARMSID arrives. (They've already mailed it BTW.) Tell me more about the MIDI stuff if you're up for it.

Posted By

BSZ
on 2019-12-03
18:29:58

@Grass: Az ARMSID egyelőre még nem tesztelt. Az a kérdés, hogy a gépből jövő órajelet hogyan használja? Ha a "lejátszási" frekvenciát abból osztja vissza direkt, akkor működhet. Ha csak az elején "megméri", hogy melyik, (a doksija szerint működik PAL / NTSC frekvenciával is...) majd ahhoz állítja be fixen a sebességet, akkor itt is az lesz a gond, hogy a plus/4 működési frekvenciáját nem veszi figyelembe. Erre a kérdésre a készítők, illetve egy teszt tudja majd megadni a választ. Ezen kívül a regiszterírásokkal sanszosan nem lesz gond, de az olvasás az kérdéses ismét. Emiatt egy esetleges teszt eredményére kíváncsi lennék! happy

Posted By

MMS
on 2019-12-04
17:28:02

Rajtam nem múlik, amint megjött, majd átviszem a SID kártyát (Palinból nagy út lesz happy )!

As soon the ArmSID arrives I will bring it!

(how you make this separation? It looks great. You may add Italian and German language section too happy )

Posted By

GeTE
on 2019-12-06
05:21:53

Well, when we already talking about the use of SID-replacements to use: Does anybody ever tried a SwinSID Ultimate in one of the SID-Cards?

https://www.nightfallcrew.com/25/05/2018/swinsid-ultimate-65818580-replacement-by-codekiller-hermit/

Posted By

Grass
on 2019-12-07
04:23:57

MMS megjött az Armsid. Hogy gondolod tovább?

Posted By

MMS
on 2019-12-07
05:32:13

Személyes futárszolgálat happy

Posted By

BSZ
on 2019-12-07
17:53:16

@MMS, @Grass: Ennek a tesztnek az eredményéről számoljatok ám be! happy Elvileg "teljes" az emulációja, a POT bemeneteket meg a hangbemenetet is inplementálták. Arra nagyon kíváncsi leszek, hogy a plus/4 olvasni tudja-e majd. (Az olvasási ciklusok a dupla-órajelek alatt jóval rövidebbek mint C64-en, kérdés, hogy a cucc "odaér-e rájuk". happy )

@GeTE: The SwinSID (and variants...) not use the original SID's clock input, the playback frequency base is only 985 KHz (C64 original speed), no 886 KHz (plus/4 original speed).

@All: Közben nekiálltam a módosításoknak, de túl sok időt egyelőre nem tudok rászánni. (Jelenleg "első a munka, aztán a szórakozás" üzemmódban vagyok. :) )

Posted By

Grass
on 2019-12-10
12:27:47

@BSZ jövő hét közepe/vége felé leszünk okosabbak, addig kis türelmet kérünk.
@BSZ sikerült a teszt. MMS kártyájába (6581-es SID) teljesen jól szól az ARMSID. (Előtte C64-en bekonfiguráltam, hogy 6581 legyen default, ne AUTODETECT legyen.) Tehát, aki nem akar C64-et buherálni, vagy nincs SID-je úgy néz ki viszonylag jó megoldás lehet egy ilyen!

@BSZ We'll know more my mid/end of next week, until then, we kindly ask for your patience.
@BSZ The test was successful. The ARMSID functions perfectly in MMS' card (with a 6581 SID). (Previously, I configured it to be a 6581 instead of AUTODETECT on a C64.) Therefore, anyone who doesn't want to take apart a C64, or doesn't have a SID, this seems to be a viable solution!

Posted By

GeTE
on 2019-12-15
14:54:11

@BSZ
What about getting a card with a zero insertion force socket instead of the precision socket (surely for a higher price)? Or is there not enough room on the circuit board?

@ALL
As I know, there wasn't any fitting case for the SID-Card ever. So I am planning to lent my card, as soon as it arrives, to Michael from Plexilaser. He has done several cases for C64-cards in the past. My question is, if anyone else might be interested in one of these cases to?
I had the chance to take a closer look at some cases he made at the LuheCon and, in my opinion, they are made well (and in smoke instead of clear it would fit well to the plus/4).
https://www.plexilaser.de/C64-C128-Module

Posted By

MMS
on 2019-12-15
15:07:06

@BSZ: agree with GeTE. I removed the SID IC with a tool, but inserting it again...
Well, I had some bad feelings during that activity, pushing the legs hard...

Hopefully Grass is more professional than me grin

Posted By

BSZ
on 2019-12-18
17:46:52

@Grass: köszi a beszámolót! Úgy tűnik, hogy az órajelet a "tippelt módon" használja az ARMSID, így a frekvenciák váltása szerencsére működik. Ami nem tűnt valami stabilnak, az a regiszterek olvashatósága, de ez talán nem akkora nagy probléma.

@GeTE: No use any ZIF (or LIF) socket. High prices, and it's hard to get them. And yes, not enough room on the board. They are not designed for continuous use. But not recommended too much replacement.

@All:

A tervezett módosítgatásoknak már nekiálltam, de egyelőre túl sok időt nem tudok a témára rászánni. Reményeim szerint az ünnepek alatt a végére érek, jövő év elején talán már le fogom tudni adni gyártásra. Addig egy kis kitartást! happy

A dobozolás segítéséhez jelenleg annyi a terv, hogy a nyákot mindkét szélén 1.2mm-rel kiszélesítem, ide nem fog semmilyen alkatrész kerülni. így az elkészítendő dobozban ez fel tud feküdni / be tud csúszni egy vájatba. Illetve lesz az élcsatlakozó "alatt" két centivel egy nagyobb lyuk. (Úgy 3mm-es. happy ) Ha ide becsúszik egy csap, akkor nem fog tudni ki/be csúszkálni a dobozban. (Illetve ezen keresztül a két dobozfél akár össze is csavarozható, ha úgy jobb.) A jelenlegi állapotról (mármint hogy az élcsatlakozó hogyan csatlakozik) majd csinálok egy fotót, mert az is "tanulságos", hogy jelenleg mennyire passzentos minden. happy

És ha már SID-foglalat: a jelenlegi az kb. a negyedik legdrágább alkatrész a cuccban. happy Az emlegetett ZIF/LIF foglalatok arra vannak kitalálva, hogy cserélgessék bennük az IC-ket, a folyamatos használattal szemben nekem erős ellenérzéseim vannak. (Nem a "tökéletes" kontaktus a lényeg, csak az "elégséges". happy )

Posted By

MMS
on 2019-12-18
18:27:39

grin

Posted By

BSZ
on 2020-01-26
11:05:27

Kissé elhavaztam a témával, jelenleg a meló (pláne, ha határidős) fontosabb mint a hobbi. Az ünnepek között azért haladtam egy kicsit szerencsére, a módosításoknak már látom a végét. happy Hogy mikor sikerül elindítani a gyárt(at)ást, arra egyelőre nem merek tippelni, remélem hamarosan.

A jelenlegi verzióról csináltam pár képet a helyére csatlakoztatva, mindezt egy roncs alaplapban, hogy a lényeg látsszon is:

OrigSIDCard1.jpg

(Hogy lehet linkes képet ide beszúrni..? Régebben mintha ment volna a sima BBCode-os verzió... Eh.)

Eléggé passzentosra sikerült az élcsatlakozó:

OrigSIDCard2.jpg

Erről nekem olyan emlékem volt, hogy a nyák "keskeny része" egy kicsit kilóg a csatlakozóból. (Ahova esetleg bekanyarodhat az esetleges doboz széle, így megfogva a kártyát, hogy a gépből kihúzáskor az ne maradjon bent.) Na, hát ott nem sok hely maradt. happy A képeken látható szélesség lesz megnövelve 1.2mm-rel mindkét oldalon, így a doboz ott majd meg tudja fogni. Ezen a szélesítésen nem lesz alkatrész, sőt: egy-két jelenlegi alkatrészt is beljebb csúsztattam, így talán több hely marad; nem kell annyira pontosnak lenni a dobozméreteknek.

De a lényeg az egészből: a projekt halad, nincs elfelejtve senki.

(Ui: kérnék egy fordítást ide is, "közérdekű" az infó, köszönöm!)

The SID card project is a bit overdue, but currently work (especially if deadline nears) is more important than hobby. During the Holidays, fortunately, I made some progress, I can see the end of modifications. I dare not even guess when I'll be able to start manufacturing, but I hope soon.

I took some pictures of the current version, having the card connected to a junk motherboard to better see the important things:

OrigSIDCard1.jpg

(How can linked images be inserted? Some time ago, I seem to remember, plain BBCode worked. Eh.)

The edge connector turned out to be quite tight:

OrigSIDCard2.jpg

The "narrow part" of the PCB was hanging out a bit in my memories. (And the cartridge case could grab the card there so it wouldn't separate from the case and stay in the connector when being pulled out.) Well, there's not much room there. The edges on both sides will be increased by 1.2 mm (~0.472") so the case can grab the card by them. There will be no components placed into the area of widening. Some components got shifted towards the centre so maybe there will remain more room. Therefore, the manufacturing tolerance of the case may be a bit lower and the card still could be fitted.

So here's the gist of all the above: the project is progressing, no one is forgotten.

(P.S. I'd like to request a translation of this too, the information is of "general interest". Thank you!)

Posted By

Chronos
on 2020-01-26
15:26:31

BSZ: SZERETLEK!

Posted By

BSZ
on 2020-02-19
17:58:06

A munka mellett sajnos nem tudok annyi időt a témára szánni, mint szeretnék, de azért haladok. Megkérdeztem a "szerelő brigádot", az összerakást vállalják, de egyelőre se időpont, se pontos ár nincs. (Náluk is akad mit csinálni ezek szerint. happy )

De leírnám hogy mi is történik, mert azt a "pár módosítást", amit emlegettem, már régen be kellett volna fejezni. Amikor ezt az egészet elkezdtem vagy 2010 körül, már akkor is problémás volt működő SID-et szerezni, ezért felmerült a lehetősége valamilyen SID helyettesítésnek. Ezt a legolcsóbban valamilyen mikrovezérlővel lehet megoldani; az eredeti kártyán el is készült egy ilyennek a lehetősége: van a SID foglalata alatt egy rakás nem felszerelt alkatrész, a hangcsip helyett azokat felrakva meg lehetne oldani a feladatot.

Annak idején egy kártyát össze is szereltem ezen a módon, de aztán a firmware elkészítéséig nem jutott el a téma. Most már egy kicsit szkeptikus is vagyok abban, hogy elegendő lenne-e a teljesítmény a megfelelő hangminőséghez. Viszont ez sanszos, hogy nem is fog kiderülni, ugyanis abból az elektronikából nem tudnék most már mennyiséget gyártani, mivel az egyik, ehhez az emulációhoz szükséges alkatrész gyártását befejezték, már nem rendelhető.

Mivel a nyákhoz most hozzányúlok, ezért érdemesnek látom ezt az emulációs témát egy kicsit feléleszteni, így a régi alkatrészek helyett összeszedtem olyanokat, amik ma kaphatók. És úgy tűnik, hogy a nyák (ezen része) még egyszerűsödik is egy jó adagot, mivel egy kicsit módosul maga a koncepció is. VISZONT! Ezt most ismét a "saját szórakozásom"-nak nyilvánítom, egyelőre nem ígérem, hogy ebből lesz kész és rendelhető verzió. (Sok mindennek kell ehhez még teljesülni. Pl. annak, hogy kaphatóak legyenek hozzá az alkatrészek, amikorra sorra kerül. grin )

A lényeg röviden: a tervezett, eredeti SID-es verzió az készül, hamarosan befejezem a tervezést. (Az emulációs verzióval a nyák ugyebár közös, tehát egy fajtát kell a belőle gyártatni, majd a felszerelt alkatrészkészlet dönti el, hogy melyik lesz.) Aztán jön a pcb gyártatása, alkatrészbeszerzés, összeszerelés, indítás, tesztelés, csomagolás, postázás. (Bár már itt tartanék. happy )

(Ps: Köszönöm a fordítást!)

Unfortunately, while working full time I can't devote as much time to this stuff as I want to, but I'm moving forward. I asked the "assembly brigade", they agreed to assemble the cards, but for the time being there's no date or price. (So apparently they also stuff to do.)

However, I will describe what's going on, because the "few modifications" I mentioned should have been completed long ago. When I started all of this (around 2010), it was already problematic to get a working SID, so the possibility of some kind of SID replacement was discussed. The cheapest way to do this is to use a microcontroller; the original card has the potential to do this: there is a bunch of unmounted parts under the SID socket, instead of installing the audio chip to solve the problem.

At that time I assembled one card in this way, but then I didn't get as far as creating the firmware. Now I'm a little skeptical about whether the performance would be enough for the right sound quality. However, it's probable that we'll never find out, because I couldn't manufacture this in a large quantity, since one of the parts needed for this emulation is no longer available for order.

Since I am touching the PCB now, I think it is worth revisiting this emulation stuff a bit, so instead of the old parts I have collected the ones available today. And it seems that the PCB (this part of it) is even simplifying a good dose as the concept itself is slightly modified. BUT! I declare this again as "for my own amusement", and I do not promise that it will be a ready and orderable version. (Many things still have to be fulfilled for this, e.g., to have parts available when it comes to ordering.)

The point is in short: the original original SID version is being prepared, and I will finish the design soon. (With the emulated version, the PCB is the same, so one has to be manufactured, and the installed parts set will decide which one will be.) After that comes manufacturing the PCBs, getting the parts, assembly, starting them, testing them, packing them and shipping them. (How I wish I was already at that part.)

Posted By

MMS
on 2020-02-22
07:27:59

1) Ez SID emuláció saját fejlesztés, vagy valamelyik másik fejlesztésen alapszik? (SwinSID, stb) Esetleg lehet belőle valami MP3 tesztez meghallgatni? mert igen jól hangzik a dolog.
Eng: This SID emulation is your own development (sound impressive) or based on other implementation? (SwinSID, etc). Is it possible to listen to an MP3 record somehow?
thank you!

2) Kissé OFF, de azért leírom egy kis bevezetés után:
Egyre többször felmerül, hogy az egy expansion port kevés.
Ha a SID kártyát is használni akarjuk, mellé 1551 és esetleg külső 64K RAM modul a C16-hoz, akkor kezd instabillá válni a történet.
Solder annak idején hegesztett C64 expansion 3 portos splittert/bővítőt, és ahhoz való C64 csatlakozóval rendelkező kártyákat (256KB SRAM modul, MIDI illesztő, Userport, stb). Ugye a poén az, hogy a kártyán ki lehet "ingyen" alakítani az 1.98mm-es csatlakozást, míg a 3 darab csatlakozó így mehetett az olcsón én könnyen elérhető C64 csatlakozó.
(tegnap olvastam, hogy a PCIE csatalkozó némi reszeléssel/minden második érintkező kitépésével Plus/4 kompatibilissá tehető, de azért ehhez kell némi "elszántság". Nem utolsósorban a splitterrel meg lehet támogatni külső stabil 5V-al is a csatlakozó kártyákat.
Hogy ezek a cuccok kompatibilisek maradjanak splitter nélkül is, volt 10€-ért egy egy darabos adapter illesztő is C64 -->Plus4 portra.
Kérdés: ha esetleg ilyen splitter-re vagy konverterre találok épkézláb fejlesztős/gyártót, akkor pl. mekkora meló áthegeszteni egy SID kártya PCB-t másik csatlakozóra (amennyiben a csatlakozó kiosztást sikerül sztenderdizálni)
http://solder-synergy.de/plus4/hardware/index.html

Eng:
More and more it i popping up, that the one expansion port of the plus/4 is not enough.
Imagine an 1551, ID card and a RAM expansion for a C16. We have much less cards than the C64, but now (fortunately) the possibilities increase.
In the past Solder made such splitter, built around the C64 expansion port layout. Why C64? Because it is around a more available and standard pin layout ( 0.1 in) while the C16 using a less standard and used 1.98mm pitch. On the PCB it is easy to form a 1.98mm pitch connection, but the non-available connector maked the splitter impossible to create you cannot prouce it at home. (yesterday I read, that the PCIE connector with 1mm pitch could be cut to size, and every second pin to be cut out, then OK. well, a nice homework happy )
I think the idea is genius. Also, these special cards (SRAM modul, MIDI connector, RS232 or User port with C64 connector type) could be connected to C16 withut splitter witha single adaptor (C64--> Plus/4)

So the question: if such a C64 connection could be standardized, and such a single converter and splitter board is developped and produced, how much complex to redesign the SID card to utilize a different C64 connection?
(there could be an other way around, a Plus/4 --> C64 converter adapter, but due to the problems of the availability of the connector it requires a little different approach)

Posted By

GeTE
on 2020-02-22
14:35:18

In my humble opinion we are getting heavily off topic here! Why? Well, the SID-Card this thread is all about, is a product enhancing a plus/4. This is what it should do: Enable the SID-Sound in the 64KB-plus/4-Demos and -games and - perhaps in the future - bring us some mouse-enabled conversions.

It is not mentioned to be plugged into a C16. I remember the old days when the Kingsoft-TurboPlus-cartridge fried my C16 processor not only once. Later on, used with a plus/4, all was fine. The same will happen when you try the SID-Card with the C16 and want to plug all the other expansions to this machine to: CPU and TED will fry!

I think, if you want to bring a C16 to the maximum (RAM, Sound, whatever) you are wrong with a SID-Card because there is another, project aiming exactly to this. Here is where you find the development of an enhanced C16-board (and it might get the more RAM, the SID-socket and all the protection-circuits to make that all together work in an old C16-housing):

https://www.forum64.de/index.php?thread/95266-verbessertes-c16-board-ohne-8501-aus-heute-so-gebastelt/

Posted By

BSZ
on 2020-02-22
16:59:16

A SID emulációból nincs mit meghallgatni, mivel a fejlesztés odáig nem jutott el, hogy bármi hang kijöjjön belőle. happy (Egy minimális tesztprogram készült a µC-be; ez egy portbitet átmásolt egy másikba. A plus/4 oldaláról az egyik bitet lehetett változtatni, a másiknak az állapota meg látszott. Szóval ilyen minimalista "hello world" program, a hardverek kb. működnek, aztán ennyi.) Akkor még csak a SwinSID volt elérhető, abból ki is lehetett volna indulni. Hogy a most terveződő hardverrel el jutok-e odáig, hogy erről lehessen beszélgetni, azt majd az idő eldönti. happy

A "kissé off" téma már elég rég óta foglalkoztat, szerintem valamelyik partin beszéltünk is róla. Ha már szóba került, akkor én is elmondom, mire jutottam.

A Solder-féle splittert én egy kicsit problémásnak érzem, több okból is. A plus/4 expansion port valójában nem bővítő busz, csak egy pont-pont csatlakozásra kitalált valami. Ha erre nekiállsz ráaggatni mindenféle díszt, mint egy karácsonyfa, az minden lesz, csak megbízható nem. happy Még a gyári, 1551-es paddle-k egymásba dugdosása is meredek, legalábbis úgy érzem. A SID-kártyát emiatt nem érzem úgy, hogy érdemes lenne ilyen módon átalakítani.

De! Az a téma viszont érdekes lehet, hogy csináljunk egy olyan bővítést, ami valóban bővítő busz, tehát van rajta több kártyahely, ahova tetszés szerint lehet mindenféle funkciójú kártyákat dugdosni. Viszont ehhez több olyan dolgot is meg kell csinálni, ami miatt az ehhez készült kártyák alapból nem működnének a sima expansion portra kötve. Ha meg már az nem működik, akkor nem kell ragaszkodni az új (immár) busznál az 50 pólusú 2 mm-es raszterű jelenlegi élcsatlakozóhoz, lehet helyette valami olcsóbb, és leginkább beszerezhető darabot választani. A régi csatlakozó elhagyását azért is merném meglépni, mivel - sajnos - nincs tengernyi, jelenleg használatban levő mindenféle bővítés, amit ide dugdosunk. Az esetleges régebbi, érdemesnek tartott hardverekhez mondjuk lehetne egy legacy expansion port csatlakozót csinálni, szintén mondjuk valamilyen kártya formájában, de ezt azért jól át kellene gondolni.

Még tavaly (vagy előtte..?) nekiálltam ezt prototípusban összerakni, de ez is a "sehol sem tart" témáimat gyarapítja; addig nem akartam beszélni róla, ameddig legalább valami mutatni való nincs. Ami most sincs, de ha ez itt szóba került, gondoltam leírom. happy

In terms of SID emulation there is nothing to listen to since the development hasn't got there. (A minimal test program was created for µC; it copied a port bit into another. One bit on the Plus/4's side could be changed, and the other side could see the change. So it's a minimalist "hello world" program, proves that the hardware is running, and that's it.) Back then, only SwinSID was available, and could have been a starting point. Whether or not I can get the hardware to that point, only time will tell.

The "slightly off" stuff has been bugging me for quite some time now, I think we talked about it at a party. Since we're talking about it, I'll tell you what I got.

I find Solder's splitter a bit problematic for several reasons. The Plus/4's expansion port is not really a bus, just a point-to-point connection thing. If you start plugging in all kinds of things into it, it will be anything but trustworthy. Even plugging in the official 1551 paddles is "steep", at least I think so. For this reason, I do not feel it is worthwhile to modify the SID card.

But! It might be interesting to create an expansion that is actually an expansion bus, so there are more card slots on it, where you can plug in cards of various functions. To achieve this however, there are several things would need to be done which would prevent the cards created for this from working normally on a stock expansion port. And if that doesn't work anymore, the new bus doesn't have to the current 50-pin 2mm socket, we could replace it with something cheaper and the more importantly available. I would also dare to leave the old connector behind because, unfortunately, there are not a whole bunch of extensions currently in use that we could plug in here. For older hardware that we might consider worthwhile, we could make a legacy expansion port, also in the form of a card, but one would have to think this through in detail.

Last year (or earlier...?) I started to put this into a prototype, but this also falls into the "it's not done at all" category; I didn't want to talk about it until there was at least something to show. Which is not the case now, but since the topic came up, I thought I'd write this down.

Posted By

MMS
on 2020-02-23
04:20:46

@GeTE Thanks for the info, nice project,hope it will be realized soon(ish). I can imagine how much work is such a project.(on the other hand the Kingsoft modul should kill the weak PSU of C16, not the CPU and TED)

@BSZ: bocsi az OFF-ért.
Köszönöm a részletes válaszokat. És értem a szakmai indokokat is.
A SID kártya minimum megérdemel egy legacy csatlakozót.

Alapvetően a 0.1A a memory expansion-on eleve meghatározza a limiteket, emiatt is mondtam a külső stabil 5V tápellátást, amivel nem terheled az alapgépet.
Most hogy végigondolom, a C16 50 vonala (igaz csak 47-et használ) eleve kérdédessé teszi, hogy mindenre jó-e C64 bővítőportos megoldás. Valamit biztosan le kellett hagyni. Audio In? vagy csak kevesebb GND vonal?
Az 54 pinnel rendelkező ZX Spectrum csatlakozó egy jól bevált darab, 0.1 inch, elég robosztus, 2.5Ł-ért beszerezhető ha nincs benne védelem a fordított bedugás ellen. (Egyébként is eredetileg a ZX Spectrum volt a C116 tervezett fő ellenfele, ideje, hogy a táp után valami is hasonló legyen happy ). Viszont szép nagy darab.
A PCIE 4x elég csatlakozóval rendelkezik, és jóval kisebb a mérete, de az az 1mm-es kiosztás már nem a házibarkács filctollas maratott kártya szintje...

Személy szerint egy flexibilis toldókábellel ellátott saját áramellátással külső rendelkező cartridge egységet tudnék elképzelni (lásd: Fischertechnik Interface), aminél nem baj ha megmozdítjuk a gépet, ezen lenne 4-5 portnak hely. Mondjuk 2 legacy, 3 modern. A flexibilis csatlakozásra a PCIE flex riser kábelek alkalmasak, Linus tesztje alapján még 1 méteres hossznál sincs érzékelhető adatvesztés vagy lassulás egy x16VGA kártyát csatlakoztatva. Állítólag pont dupla a PCIE rasztere mint a Plus/4 csatlakozóé, minden második csatlakozót lemaszkolva és egy kicsit fűrészelve meg is van az flex bővítő port extender.
No itt befejezem ebben a topicban... happy

Posted By

BSZ
on 2020-04-15
17:06:38

Azt hiszem, most örülök, hogy egyelőre nem ígértem senkinek semmit. :| A nyáktervezéssel nagyjából kész vagyok már egy ideje, a programozható logika módosításai is jónak tűnnek. Csak jelen pillanatban ezt ki fogja nekem legyártani? Kérek még egy adag türelmet, remélem ez az őrület hamarosan véget ér.

@MMS: Ha már csatlakozó, én eleve nem nyákos élcsatlakozóból indulnék ki. A jelenlegi SID-kártya PCB árának a bő harmada csak a csatlakozó aranyozása, ennél csak olcsóbb megoldás van. happy A flexibilis kábeles toldó nekem személy szerint nem tetszik. Én inkább olyanban gondolkozok, hogy a bővítő legyen a géphez úgy rögzítve, hogy nyugodtan tudd mozgatni az egészet. (Amibe jó lenne valamilyen "táp modult" is építeni, hogy a jelenlegi plus/4 tápot is ki lehessen váltani.) A PCIe flexibilis toldókábel egyáltalán nem biztos, hogy elektronikai szempontból jó ide. Az, hogy azon a PCIe vonalak biztonságosan működnek, az magának a PCIe interfésznek az érdeme, de ehhez nem kevés fejlesztés van bennük. happy

I think I'm glad now that I haven't promised anyone anything yet. : | I've been pretty much done with PCB design for a while now, and the modifications to the programmable logic also look good. Except who will actually manufacture this for me? I would like another dose of patience, I hope this madness will end soon.

@MMS: If you already have a connector, I would start with a non-PCB edge connector. A good third of the price of the current SID card PCB is just the gold plating on the connector, there are only a cheaper solutions. I personally don't like the flexible cable extension. I'd rather think of the expander being attached to the machine so you can move it all at ease. (Which would be good to build some "power module" to replace the current Plus/4 power supply.) The PCIe flexible extension cable may not be good for electronics here at all. The fact that those PCIe lines work securely is due to the PCIe interface itself, but they have a lot of improvements to that.

Posted By

Rob Crofts
on 2020-07-22
13:24:18

Please put me down for this batch!

Robert_crofts@yahoo.com

Much appreciated
Rob

Posted By

Retroshire
on 2020-07-24
10:46:12

I also want to join this batch.

Hope my spare ARMSID fits this concept of SID card.

Iwan de Graaf
i.degraaf@live.nl

Posted By

BSZ
on 2020-09-12
10:46:03

Egy apró állapotfrissítés: megrendeltem a kártyákhoz a nyákokat. Nehéz szülés volt; egy "kicsit" többet faragtam az előző verzióhoz képest mint amit terveztem, emiatt aztán nagyon kíváncsi is vagyok, hogy milyen lesz!

Egyelőre még mindig káoszosak a körülmények, sok mindenről nem tudom, hogyan is lesz még. Ilyen az összeszerelés is, szóval van még vissza feladat bőven, de legalább az első lépés a tényleges megvalósuláshoz már megtörtént. happy (Sajnos továbbra sem ez a projekt élvez prioritást, ígérni nem merek semmit.)

@Rob C​rofts, @Retroshire: I added the names to my list. I haven't tested the ARMSID, but here, above, someone wrote about it works.

Posted By

gerliczer
on 2020-09-12
14:34:33

Automatically translating what BSZ posts:

Tiny refresher on the status: I ordered the PCBs for the cards. It was a hard labour; I sculpted it a "bit" more than I originally planned compared to the previous version, therefore I'm extremely curious how it will turn out.

Circumstances are still chaotic, I don't know about a lot of thing how will they work out. One such thing is assembling, so there's still a lot to do but, at least, the first step towards actual realizations has been taken. happy (Unfortunately, this is still not the project with highest priority, therefore I don't dare promising anything.)

The rest was in English , already.

Posted By

MMS
on 2020-09-14
14:23:25

A quick translation from gerliczer post:

"A maradék szöveg már angolul volt" grin

Posted By

gerliczer
on 2020-09-15
03:16:43

Thanks, MMS. However you managed to miss the part of BSZ' post which was already in English and didn't translate that. grin

Posted By

MMS
on 2020-09-15
14:06:12

happy

Posted By

BSZ
on 2021-08-10
01:17:24

@gerliczer, @MMS: Thanks for the translation! happy

Újabb állapotfrissítés: a múlt héten megjöttek a nyákok:

Az említett szélesítés meg van oldva:

Így fog az élcsatlakozóhoz csatlakozni, itt azért már látványosan szélesebb, mint az aljzat háza, ellentétben az eredeti változattal:

A másik említett részlet, egy 3 mm-es furat is jól látszik, ezen keresztül összecsavarozható az esetlegesen készülő doboz. Lassan azért már végre látszik, hogy mi is készül, remélem minden úgy is fog működni, ahogy terveztem! wink Jelenleg "rágom a kefét", mert alkatrészt még nem sikerült rendelni hozzá, így a "fejleszői darabot" se tudom összeépíteni. De hamarosan sor fog kerülni arra is.

Fresh status update: the PCBs arrived last week:

The widening mentioned previously is finished:

That's how it will slide into the edge connector; it is visibly wider than the housing of the receptacle compared to the original version:

The other mentioned detail, the 3mm bore through which the possibly built cartridge case may be screwed, can also be seen well. Slowly it starts to clear up what will be made in the end. I hope everything will work as I planned them. Currently I'm "on the edge" because I did not manage to order the parts for the cards. Therefore, even the "development copy" can't be built yet. But it should not take long before I do that.

Posted By

Chronos
on 2020-10-06
13:10:12

Ez a piros nyák nagyon disznó lett, fátter!

This red PCB is killer stuff, daddio!

Posted By

Ati
on 2020-10-11
15:01:22

Azért szól jól. (A GUS classic is piros.)

That's why it sounds good. (The classic GUS was also red.)

Posted By

siz
on 2020-10-07
06:56:17

Őőőő, Bsz! Nem lett ez túl széles? hogyan fog abba a résbe még egy ház is beférni?

English: isn't it too wide? How will a case fit into the cartridge opening?

Posted By

Chronos
on 2020-10-07
11:24:06

siz: egyszer bedugod és nem húzod ki többé! grin / You plug it once,and it stays forever! grin

Posted By

BSZ
on 2021-08-10
01:17:41

@gerliczer: Ismét köszönöm a trenszlétet!

@Ati: Á, lelövöd a poénom! happy (Az összerakott kártyát "össze akartam fényképezni" egy GUS-sal, pont ezért. wink )

@siz: Amikor először láttam a szélességét, én is meglepődtem, mert az emlékeimben ott sokkal nagyobb hely van! :| Amúgy szerencsére a fotó perspektívája csalóka, csináltam is egy fotómontázst a részletekkel:

A felső sorban egy kiszedett alaplap látható az érdekes részeken, alul meg a gépházban ugyanez. A fennmaradó résbe egy 1.6mm-es vastagságú nyáklapot toltam bele, ami ott egy kissé lötyög is, nem szorul. Szóval úgy 1.4-1.5mm-es falvastagság maradhat a doboznak. Az persze jó kérdés, hogy ha a doboz nyomtatva lesz, akkor ez mennyire számít vékonynak.

@Chronos: Azért bízzunk abban, hogy lesz még parti, ahova cűgölni kell a stuffot, akkor meg az ilyen kölöncöket jobb kihúzni. grin

@Ati: Eh, you spoil my punchline. (I wanted to make a "joint picture" with an assembled card and a GUS just for that. )

@siz: I was surpised too, when I first saw how wide it is because there were more space there in my recollection. :| Fortunately, the perspective of the picture is illusory. I made a photo montage showing the details:

The top row shows a motherboard removed from the case in the most interesting places. The bottom row is the same in the case of the machine. The remaining gap easily accomodates the 1.6mm thick PCB I slid in there without sticking. So, the cartridge case may have a good 1.4 to 1.5 mm thickness. Although, it is an important question that this thickness is thick enough for 3D printing a case or not?

@Chronos: Let's hope there still will be parties to where you must draw along the iron in which cases it is better to remove such clogs.

Posted By

Chronos
on 2020-10-08
14:43:35

Most egyébként gondolkodóba estem, hogy van-e értelme tokozni ezt a gyönyörű piros cuccot!
/ I'm just thinking about its worth to hide this red beauty in a plastic shell??!

Posted By

GeTE
on 2020-10-09
02:49:21

@Chronos

Well, I think it is ... but I plan to give mine to Lichtmichel/Plexilaser to create a transparent housing once it arrives. He has done cartridge-housings before: www.plexilaser.de/C64-C128-Module

Posted By

siz
on 2020-10-09
04:25:13

Well, this beauty definitely requires a clear transparent case.

Posted By

MMS
on 2020-10-12
10:53:17

Size is just a matter of rasping... (ha túl nagy, csak ráspoly kérdése az egész) grin)

Posted By

Chronos
on 2020-10-12
13:38:59

There is some improvement idea for the next batch:

Posted By

MMS
on 2020-10-12
16:25:09

Still too much clothes ! happy

Posted By

BSZ
on 2021-08-10
01:17:53

@MMS: Ráspoly? Te szétreszelnéd a plus/4 házát? grin

@Chronos: A nyák az piros lett. Határozottan nem rózsaszín! happy (Ezen a nyákon én tuti a másik oldalra raktam volna az USB csatlakozót. De abból manapság botrány lenne! grin )

Na de: az alkatrészek zöme megjött, így a hétvégén forrasztottam. Találd ki, hogy melyiket:

Egész hasonlítanak egymásra! Mindegyiken van rendszerbusz-csatlakozó, LineOut, GamePort, ... grin Na de komolyodjunk meg; itt az eredeti verzióval összefotózva:

Annyira azért nincs sok eltérés, amennyire a projekt elhúzódik. : De a jó hír: az összes funkciót kipróbáltam, minden úgy működik, ahogy elvártam! Ma több órát ment ez a darab, a háttérzenét ez adta. A (kiadott, régi) tesztszoftverem még nem ismeri, de annak a kibővítése meglesz addigra, ameddig több darab kész lesz belőle. A széria összeszereléséhez még egy alkatrész hiányzik (másik kereskedőtől jön mint az eddigiek), azt hamarosan megrendelem. De ha itt is lenne, az összeszereltetést még nem tudom elindítani a szerelőbrigád elfoglaltsága miatt. Azért bízom benne, hogy hamarosan arra is sor fog kerülni.

@MMS: Rasp? Would you really defile the housing of a Plus/4?

@Chronos: The PCB is red. Positively not pink! (If it were me, I would've put the USB connector to the other side on that PCB. But that would create a scandal nowadays. )

But: most of the components arrived, so I was soldering this weekend. Guess which one:

They look quite similar! Both have System Bus connector, LineOut, GamePort, ... But let's get serious: here it is in a joint picture with the original version:

There are not as much differences as the project is drawn out. :\ Nevertheless I have good news. I tested all functions; everything works as I expected. Today, this card ran for hours playing BGM. The test software (the old release) does not recognise it yet, but it will be improved by the time more than one card is built. One component is still missing for manufacturing the whole batch; that I'll order soon from a different vendor. However, even if all parts were here I couldn't start assembling because the assembly team is busy. But I have faith that it will happen soon, too.

Posted By

Luca
on 2020-10-19
01:54:45

Wow, the new red child definitely looks so good, can't wait to test it on one of the Plus/4s scattered at home.

Posted By

Retroshire
on 2020-10-19
03:30:59

Super!

Posted By

Chronos
on 2020-10-19
06:15:55

fu BSZ, ez már SID kártya pornó! Alig várom, hogy lecseréljem a kásás hangú Solder kártyámat erre a csodára!

Hey BSZ, its definitely SID card porn! Can't wait to replace my veil sounded old Solder card to this beauty! Btw guys, there is a freaking good Sid player works well with sd2iec namely "Sizplay"! Check it out!

Posted By

MMS
on 2020-10-20
14:11:55

Congrats! Keep up the good work. I already have my SID baby since years, she can even make coffee happy

BTW I bought my very first Gravis well after it's shining period for 1€. I had to sell it for 10, and it did not fit into my new SFF housing. Still regret that I sold a part of PC history...

Hunoknak :-) Gratula! Csak így tovább! Évek óta megvan a SID kártyám, olyan jóban vagyunk, hogy már kávét is főz... :-D
OFF
Az én Gravis classicomat bőven a kártya csúcskorszaka után vettem meg, egy ládába volt beszórva, 100Ft-ért kaptam meg. Alig fért be a gépbe, óriási a mérete.
Vért izzadtam, mire összehoztam Windows Milleniumon hogy működjön, de az XP-n teljesen beadta a kulcsot.
Egyébként gyönyörű hangja volt, főképp MIDI zenéket hallgattam rajta. Az SFF méretű gépem már túl kicsi volt, lehet hogy eladtam, vagy valamelyik láda mélyén pihen? (volt utána egy Turtle Beach Daytona, amit nagyon gyorsan lecseréltem egy Aureal chipsetes Diamond Monster Sound MX300 3d-re, az tényleg király volt).
Az eddig összes hangkártyám közül a SID kártyához, a Gravishoz és a Diamondhoz fűzött érzelmi viszony :-) Belegondolok, hogy a C16 és C64 konfigok eladása után közel 6 évig hang nélkül (=speaker) játszottam a PC-n :-O )

Posted By

BSZ
on 2021-08-10
01:18:06

Apró fejlemény: megrendeltem, és meg is jött a hiányzó alkatrész. Most már csak az összeszereltetést kell tudnom elindítani, ezzel kapcsolatban még mindig nincs időpontom. De remélem hamarosan lesz, én mindenesetre bizakodok egy mielőbbi dátumban. happy

@Chronos: Remélem sokat már nem kell várnod! happy A Let's Play-t meg csak nyomjad TED-del addig! Várjuk ám a kontentet! wink

@MMS / OffOff: Nekem az első pécés (saját) hangkártyám egy GUS MAX volt. Amit valami minimális plusz összegért elcseréltem egy GUS P&P-re. Aminek (teljesen szubjektíven) nem volt olyan jó a hangja, mint a MAX-nak. happy Valamerre még meg is van. Egy-két éve turkáltam a kacatok között, a fent látható CLASSIC akkor jött elő. Én meg néztem rá, hogy "eeeez meg miiii???" Mivel ilyenem soha se volt... Jó sokára jöttem rá, hogy ezt az egyik ismerősömtől kaptam, amikor már végleg kikopott nem csak az ISA, még a PCI busz is a pécékből. grin Bevallom, azóta se volt nálam gépbe rakva, de a MAX-os időkből az rémlik, hogy addig azzal is csak nyűglődtem, ameddig a gyári 512K memória mellé nem sikerült még ugyanennyit berakni. Ebbe meg csak 256K van jelenleg, így meg annyira nem bánom, hogy ISA-s gépet is nehezen tudok előszedni.

Tiny development: I ordered the last component and it arrived. Now, I must only manage to start assembling but I still don't have any set date. I hope I can arrange it soon and I have faith that it'll be in the immediate future.

@Chronos: I hope you don't have to wait for long. Until then, go all out on Let's Play with TED. We are always waiting the content eagerly.

@MMS / OffOff: My first PC sound card was a GUS MAX. I exchanged that and a bit of money to a GUS P&P. Which (in my opinion) had less good sound quality than the MAX. I have it lying somewhere around. A few years ago I was rummaging through my junk pile, that's when the CLASSIC in the pictures above turned up. And I was just staring at it and asking in myself "What's thiiiiiiiiiissssss"? As I have never had such a card. Quite a while later I realised I got this from one of my acquaintances when not only ISA but even PCI slots vanished from PCs for good. I have to confess it was never installed in any machine since then; I remembered from my times with the MAX that life was a constant agony until I managed to install another 512 kB to the board in addition to the same amount being factory installed. And this one has only 256 kB at the moment so I don't really mind that I have a hard time finding a machine with ISA slot.

Posted By

Luca
on 2020-11-06
05:33:22

BSZ will you activate a PayPal option for this purchase?

Posted By

Retroshire
on 2021-01-26
03:03:12

Is there something known about this production?

(i.degraaf@live.nl, joined the batchlist 24.7.20)

Posted By

BSZ
on 2021-01-26
19:01:12

Kissé régen írtam már fejleményt, bocsánat!

A projekt jelenleg (is) ott tart, hogy "szabad helyre" várok az összeszereltetéshez. (Ez a fantasztikus körülmény nagyon sok mindent felborított, de talán ezt nem kell nagyon ecsetelnem.) Amint sikerül elindítani a folyamatot, azonnal jelzem! Az mondjuk valószínű, hogy első körben nem fogom tudni az összes nyákot összerakatni, de senki se marad ki, aki eddig kért. (Attól jobban aggódok, hogy a feliratkozók közül sokan nem fogják kérni, mivel annyira elhúzódik a sztori, hogy az már "meh".)

It's been a while since I provided an update, sorry about that!

The project is still stuck at the phase of me waiting for "free space" for the assembling. (These extraordinary circumstances really upended a lot of things, but I probably don't have to go go into to many details.) As soon as the process is underway, I will let you guys know! It's likely that in the first round I won't be able to have all the PCBs put together, but no-one who asked for a card is left out. (I'm more worried about people not wanting the cards, since the whole thing gets too drawn out.)

Posted By

Chronos
on 2021-01-27
07:07:14

bsz: nem mintha lenne más opció grin / bsz: there is no alternative grin

Posted By

blitzerc264
on 2021-02-01
15:50:25

Hy all, i would like to buy one, i'm still in time?

Posted By

siz
on 2021-02-02
02:46:12

You are in time.

Posted By

blitzerc264
on 2021-02-02
03:10:22

Good, i need to register myself in some place for preorders?

Posted By

Csabo
on 2021-02-02
08:30:39

blitz​erc264, I realize this is a really long topic, so it might be hard to read through all of it and dig out the relevant info.

However, I can sum it up for you real easily: this entire project is pretty much a one-man show, run by BSZ. (He's a well-respected member of the Hungarian demoscene for more than 30 years, and a hardware guru. Check out Evo Lution for some unique cool stuff happy) You should email him directly to work out any details. You can find his email address (and everything else) on his member detail page (just click his name).

Posted By

blitzerc264
on 2021-02-02
08:37:54

Thanks

Posted By

Grass
on 2021-02-06
08:30:55

Én még mindig várom.Tehát rám számíthatsz! happy

I'm still waiting for it. So, you can count on me.

Posted By

BSZ
on 2021-08-10
01:18:21

Hát, jól elcsúsztam... sad

Fejlemény: az első adag kártya (10 db.) alkatrészkészlete a szerelő brigádnál van, azaz elkezdődött végre az összeszerelés. Amint lesz valami kézzelfogható belőlük, jelentkezem! Aztán írok levelet a listán elől levőknek. Ha ez a (most készülő) mennyiség elfogy, akkor összerakatom a következő adagot is.

Köszönöm az eddigi kitartást!

Well, I managed to get quite late. sad

New developments: The components for the first batch of cards (10 pieces) in this run are already delivered to the assembly brigade, thus assembling started at last. I'll report back as soon as there are some tangible results. Then I'll write to the people at the beginning of the list. After this stock (being manufactured) runs out I'll get the next batch assembled too.

Thank you for bearing with me this far. happy

Posted By

Chronos
on 2021-04-18
17:15:06

Great News BSZ!

Posted By

GeTE
on 2021-04-19
07:00:49

I am looking forward to get my board and I hope I will succed in persuade Lichtmichel (from Plexilaser) to build a housing, like he did on multiple C64-cartridges too. Well, to describe how that might look like, I will borrow the picture for a Ultimate 1541 here:

Sure that this should be manufactured in smoked glass for the plus/4 instead of transclear. But what about you? Who else is interested in such a housing for the cartridge?

@Csabo: Is there a possibility to embed a survey in this forum? The more customers Lichtichel has, the more he might be interested in building such a housing when I will ask him (and I am afread I have to send in one plus/4 and my cartridge to him to build the cage).

For more information and solutions for different cartridges just visit:
https://www.plexilaser.de/C64-C128-Module

Posted By

Retroshire
on 2021-04-19
08:53:33

Nice to hear there is progress. Looking forward to get the SID card.

Posted By

Csabo
on 2021-04-19
09:00:09

To create a survey, I'd suggest a third party site, and then just link to it from your post.

Posted By

BSZ
on 2021-08-10
01:18:52

Bréking nyúz:

Hosszabban: annyi ideje húzódik már, hogy a képen látható állapotot el se hiszem! happy A szerelt nyákokat már kb. két hete megkaptam, de addig nem mertem szólni, ameddig - legalább egy részét - készre nem szerelem és nem próbálom ki. A 10-ből 7-et összeraktam 8580-as SID-hez, ezeket remélem nem kell majd módosítani! grin Ezek zenéltek is fejenként úgy fél órákat, egyelőre minden rendben levőnek tűnik, de a "kiszállítás" előtt még mindet tesztelem ismét. A maradék 3 majd akkor indul, ha kiderült, hogy milyen verziójú SID-hez kellenek. De itt is írom: a preferált az "új" változat, a 8580-as! (Ha valaki ragaszkodik a "régi", 6581-es verzióhoz, természetesen annak sincs akadálya.)

Ami vissza van: valamilyen megoldás a csomagolásra, illetve a szállítási költségek kiderítése. (Az utolsó gyártáshoz képest pont ez utóbbi sokat változott, gyanítom hogy nem az előnyünkre. confused ) Hamarosan írok email-t a listámon elől szereplőknek a típus kérdésével kapcsolatban. Eddig mindenkinek azt mondtam, hogy ráér eldönteni, na, itt az idő! happy

Breaking news:

In more detailed form: it has been dragged for so long that I can't even believe the state captured in the picture. happy I received the PCBs populated with components about two weeks ago but I didn't dare informing you until at least some of them I didn't finish and test. I assembled 7 out of 10 for 8580 SIDs which I hope wouldn't have to be modified. grin These already played music for about half an hour apiece and everything looks all right so far, but I'll test them again before shipping. The remaining 3 will be finished after clearing up what version of SID should they be made for. I reiterate: the new SID is the preferred type, the 8580. If anyone insists on the old version, the 6581, naturally it can also be done.

The things remaining: some sort of packaging solution and ascertaining shipping fees. Compared to the time of the previous manufactured batch this latter changed a lot and I suspect not in our favour. confused I'll send an e-mail to the people at the top of my list regarding SID type soon. I was telling everybody that you still have time to decide so far. Now, it's time! happy

Posted By

Majikeyric
on 2021-08-06
06:46:10

WOW that's great news BSZ bounce Many thanks for your dedication

Posted By

GeTE
on 2021-08-07
09:18:43

@BSZ: Maybe not all of your PCBs are working. Well, if that happens during the production process, please do not throw them/it away, because I would like to get a not working one (surely together with the proper version, I ordered). It would be better to use an already broken card to send it to Plexilaser in order to make him create a case. That's what i'm planing to do and I hope he will do it.

PS: It would be great if you may post how much cards are in this batch and how much were sold in the batches before. That number - if large enough - may help persuade Plexilaser (https://www.plexilaser.de/Retro-Computer-Gehaeuse) to create that case and put it on sale for all of us.

Posted By

Mad
on 2021-08-07
23:18:21

Wow this looks amazing.. Seeing all these beauties! happy Great job!

Posted By

gerliczer
on 2021-08-10
16:10:26

@GeTE: Interesting idea but I think it has potential blocking issues. The previous five batches produced about sixty cards* and those have different physical dimensions than the approximately twenty devices** about to be built in this sixth one. One goal of the modification for this last batch was to make it easier or maybe even possible at all to manufacture a plastic case for the cards. So, the earlier models are different and very hard to create a case for, the new models are better suited for housing but not numerous enough. Well, it is quite hard for me to see an actual market.

* You can go to BSZ's webpage and count them in the pictures section. He documented the manufacturing of all batches.
** I think it was stated and documented in pictures somewhere in this topic or its precursor. (Mean remark: A little searching and reading could do wonders.)

Posted By

Chronos
on 2021-08-08
14:31:21

Ezen nincs mit eldönteni, hezitálni.. KELL! simán lehet h ez az utolsó lehetőség SID kártya beszerzésére a szárnyaló flamingóhoz!

There is nothing to hesitate, i need it! Maybe its the last time to get a kewl SID card to our "flamingo soaring in the clouds" grin

Posted By

BSZ
on 2021-08-10
01:19:27

@All: I have sent an email to the people at the top of my list. Please check your mail!

@GeTE: gerliczer writes well: unfortunately, the quantity is small. A 3D-printed box is more conceivable. PCBs can be repaired unless the PCB itself is defective. It has happened, but it is not common.

@Mad: Thank you!

@Chronos: Neked is küldtem egy "szabvány" emailt. grin

@Mindenki: Közérdekű közlemény: A listámon szerepel az első 10-ben két olyan (magyar) személy, akinek a nevén kívül nincs semmi elérhetősége megadva. Ha valaki emlékszik rá, hogy Ő íratott fel velem valakit, akkor jelentkezzen!

@All:...

@GeTE:...

@Mad:...

@Chronos: I have sent you a "standard" e-mail, too. grin

@Everybody: Public Announcement! I have two persons (from Hungary) on my list in the first 10 positions who I have no contact information about only their names. If someone remembers making me put on the list somebody else, please contact me.

Posted By

Majikeyric
on 2021-08-09
13:52:15

Thanks BSZ! mail replied angel

Posted By

GeTE
on 2021-08-10
15:23:44

@BSZ

Well, I searched my e-mails and didn't found a conversation ... I am on your list, am I? surprised

Posted By

siz
on 2021-08-11
03:42:33

@GeTE
He wrote "to the people at the top of my list". Probably you are a bit further down. (just like me).

Posted By

BSZ
on 2021-08-11
15:46:43

@GeTE: Yes, your name is on my list, but outside the first 10.

The answers are slowly arriving. If someone cancels, I'll write to the next person immediately. I hope everyone gets their turn soon.

Posted By

GeTE
on 2021-08-13
10:47:14

@BSZ

That's great! It's even OK to put me as the last one on your list. I only was afraid not to be in at all and now I am happy ... and have much time to wait.

Perhaps it wouldn't be a bad idea to put me as the last one on your list, so you may send me a broken cartridge too, if that happens during the making process.

@all

I was told that Lichtmichel/Plexilaser constructs his housings even for one customer and they are nat THAT expensive then. I will just persuade him to do one for me ... and advertise this here, when made, for you. So gather your money, as I expect, that might be a self-christmas-gift in 2022 or 2023. wink

Posted By

BSZ
on 2021-08-16
17:46:41

@GeTE: You are in the middle of the second package, but you'll get ahead from there. happy

@All: So far, two person have not replied, and two people asked for later. I will send an email to the following subscribers. Meanwhile, I asked about the postage. To neighbouring countries it will be 10 EUR. I will post the details soon.

Posted By

Grass
on 2021-08-26
16:47:25

Remélem kapok e-mailt. happy

I hope I'll get an email. happy

Posted By

mono
on 2021-09-06
13:50:37

Is this still possible to buy this card? I'm interested in one piece and postage to Poland.

Posted By

BSZ
on 2021-09-09
12:34:51

Ó jaj, egy kicsit ismét elhavaztam. :| Szeptember elejére ígértem email-ben a csomagok küldésének a megkezdését, aztán lassan itt van a hónap közepe. Épp a csomagolással küzdök... Úgy tűnik, marad az a megoldás, amit eddig csináltam, mivel nem találtam olyan kartondobozt, ami méretben megfelelő lenne. (Persze gyártatni lehetne, csak itt megint a darabszámmal van gond. happy A "kis széria" további gyönyörei.)

@Grass: A következő adagban van a neved!

@mono: It is possible to order, but read the opening post. If okay, write email for me.

Oh Dear! I'm again in a "slight" delay. :| I promised in e-mails starting to post packages in the beginning of September and here we are almost at the middle of the month. Right now, I'm struggling with packaging. Most probably I'll carry on applying the same packing method I used so far as I couldn't find cardboard boxes in an appropriate size. Obviously, it could be manufactured to order but here we have problems with the numbers again. happy Oh, the additional delights of small batches.

@Grass: Your name is in the next batch.

@mono: It is possible to order, but read the opening post. If okay, write email for me.

Posted By

mono
on 2021-09-16
04:05:18

@BSZ: thanks, email sent.

Posted By

BSZ
on 2021-09-19
17:28:51

El! Se! Hiszem! Hogy eljutottam idáig...

Nekiálltam csomagolni. A pakk az előző verzióhoz képest módosult, körben van némi polisztirol keret, alul-fölül meg egy vastagabb "hullámpapír":

A polisztirol szép "babakék" (itt talán épp XPS), ami a szokásosnál keményebb, viszonylag jól bírja az összenyomást, megfelelően fogja védeni a hw-t:

A "dobozba" szépen belefér a belevaló (mondjuk nem lötyög... grin ), majd jön rá a "tető", és az egész körbe van tekerve némi ragasztószalaggal.

A kártyákból 6-ot csomagoltam le, a maradékot még egyszer "megzenéltetem" tesztnek, de ez már tényleg nem tart semeddig (ennyi előkészület után happy ). Ezek még belemennek egy levegőbuborékos fóliával bélelt borítékba, aztán lehet is postázni!

@mono: Answer sent!

I! Can't! Believe! That I made it this far...

I started packaging. Things have changed compared to the first version, around there's some polystyrene border, and above/below there's some thick corrugated paper:

The polystyrene is a nice "baby blue" (here it's maybe XPS), which is harder than usual, it can withstand compression relatively well, and it will adequately protect the hardware:

The stuff fits into the box nicely (it doesn't jiggle... grin ), then comes the top, and the whole thing is wrapped with some tape.

I packed 6 cards, the rest I will test by playing music, but that won't take long (after all this preparation happy ). These will all go into a padded envelope and it's ready to be posted.

@mono: Answer sent!

Posted By

MMS
on 2021-09-22
20:10:51

Hey, with the tests you are playing the bits out of the SID ICs, reducing lifetime grin

Posted By

siz
on 2021-09-23
04:06:56

@MMS: he sells the cards without SID so it doesn't matter: his own SID's lifetime will shorten. wink

Posted By

Chronos
on 2021-09-23
04:15:24

@MMS: When i playing SID files, my lifetime reduces...

Posted By

BSZ
on 2021-09-27
02:09:56

@MMS: My test SID has been through a lot. It's been in so many cards it doesn't even exist! happy But his voice is not yet hoarse. grin

@siz: So far so good!

@Chronos: Unfortunately, mine too... happy

Na de komolyra fordítva a szavakat... A héten az első kártyák elindultak a megrendelőknek, végre! Remélem hamarosan meg is érkeznek. Említettem, hogy az aktuális NAE Test Suite még nem ismeri az új kártyát, emiatt azt is frissíteni kell. De...

Az utóbbi években - talán páran észrevették - nem használom már a régi csapatnevet. Emiatt a kártya is "rebrand"-elve lett, ugyan egy kissé sutára sikerült, de ez már így marad. grin Az "NST's Audio Extension"-ból "C264's Audio Extension" lett, rövidebben NAE helyett CAE. Hát, nem mondom hogy valami frenetikus elnevezés lett...

A tesztprogram már régebben elkészült, csak "rilízt" kellett belőle gyártani. Frissítettem az oldalt, azon belül az angol és a magyar nyelvű tesztprogramot. Valamint a dokumentációkból (angol / magyar) is készült aktualizált változat, ebben a régi / az új (NAE / CAE) kártyák képei is szerepelnek a magyarázatoknál. Funkciókban a két kártyaverzió megegyezik, de az egyértelműség kedvéért talán érdemes volt a dokumentációkat frissíteni. (A honi változatban ráadásul egy tonna helyesírási hibát is javítottam. happy )

(no topic)

@MMS: My test SID has been through a lot. It's been in so many cards it doesn't even exist! happy But his voice is not yet hoarse. grin

@siz: So far so good!

@Chronos: Unfortunately, mine too... happy

Now, to get serious... First cards left to their purchasers this week. At last! I hope they will arrive soon. I did mention that the current NAE Test Suite does not recognize the new cards yet, therefore it must be updated too. But...

Some of you may have realized that I don't use the old group name any more. That's why the card has been "rebranded". It turned out to be a little botched, but that's how it will be from now on. grin "NST Audio Extension" became "C264's Audio Extension", for acronym CAE instead of NAE. Well, I wouldn't call that a frenetic name...

The test programme was done a while ago, now I have to turn it into a release. The thematic page of my site was updated, especially the English and Hungarian test programmes. The manuals, both the English and Hungarian language versions, also were updated; now it has pictures of the NAE and CAE both. The two version have the same functionality, but maybe it was worth updating the documents for the sake of clarity. (while at it, I corrected a ton of typos in the Hungarian version, too. happy)

Posted By

Luca
on 2021-09-27
03:38:15

Did I say "incredibly great work, BSZ"? wink

Entry done for both hardware C264s Audio Extension (with TBA date) and software CAE Test Suite V2.2, now I remember I've been listed for one CAE, am I wrong? Did you decide the method of payment you prefer? Keep up the great stuff!

Posted By

BSZ
on 2021-09-27
17:06:09

@Luca: Thanks! happy And thank you for creating the corresponding pages! (The introduction date is set! happy ) I checked my list, but I don't see your name on it. (But you have one from the first series... Do I remember correctly?) The payment method is bank-transfer only, at this moment.

Posted By

Luca
on 2021-09-28
02:21:04

BSZ oh I guessed i was in the list... Yes, I've purchased a NAE but looking now for a CAE too happy Can I be listed as last in the row? wink

Posted By

MMS
on 2021-09-28
12:20:45

@Chronos: grin with some of them, even two times more. Fortunately none of them reached the 264 platform happy

Posted By

Chronos
on 2021-09-28
15:34:21

I got mine, and its terrific! I like'n'love it! Great audio quality! Sizplay recommended to convert your lovely graphite diamond box into a jukebox!

Posted By

BSZ
on 2021-09-29
17:13:49

@Luca: You may have said it, but your name didn't go my list. happy If you are interested, send me an email. (The email addresses tell me who to contact.)

@Chronos: Listen a lot! happy

Lassan kezdenek megérkezni az elküldött darabok, végre! Viszont felmerült egy olyan kérdés, ami eddig még sosem. happy A kártyán pár alkatrész körbe van ragasztva a képen látható módon:

A kérdés, hogy "ez meg miiii?" happy Ezt már a régi kártyákon is megcsináltam, az elején csak azt a "nagy valamit" ragasztottam körbe, de később már a képen látható módon egy rakás alkatrészre rákerült. A közzétett képeken ez a ragacs nem szerepel. Ennek az a - talán nem szerencsés - oka, hogy a képeken látszik, mi van a ragasztó alatt, így a felhasználónak happynem kell leszednie kíváncsiságból! grin

Na de hogy ez miért "jó"? Ennek a ragasztásnak két feladata is van, ami ugyanarra a sajnálatos tényre vezethető vissza: miszerint a kártyához nem tudok dobozolást készíteni. :|

A képen látható "nagy valami" egy tekercs (induktivitás), ami egy két lábú alkatrész, de "nem ül le teljesen" a hordozóig. Emiatt erre-arra egy kicsit lehet "hajtogatni", de a lábainak a töve egy idő után így eltörik. A körbe-ragasztás ezt a mozgást akadályozza meg. (Azt nem tételezem fel, hogy a felhasználó direkt hajtogatná, de - mivel alapban nincs dobozban - a több, erre-arra pakolászás közben esetleg rárak valamit, ez az alkatrész meg eléggé kiáll ahhoz, hogy bármibe elakadjon.) Szóval ez a rész szimpla mechanikus rögzítés. (Nyilván ha valaki "nekiesik egy fogóval", simán letéphető, de talán némi védelmet ez ad.)

A ragasztás másik feladata már elektronikai dolog: a SID egy "érdekes jószág". A minél zajmentesebb hang érdekében az analóg részei külön tápfeszültségről működnek. (Amúgy a régi / új SID csip között ez az egyik fő különbség; ez a feszültség más értékű a két variációban, ezért nem szabad a kártyába a nem belevaló verziót berakni!) Ezt a feszültséget egy "tápegységecske" állítja elő, ez egy vezérlő IC-ből, a fent említett tekercsből meg egy rakás más passzív alkatrészből áll, ezek vannak leragasztózva. Az alkatrészek között van pár ellenállás is, amik nagy értékűek. (Mármint nem úgy, hogy "drágák", happy hanem az elektromos ellenállásuk nagy.) Viszont ezeknek akkora az ellenállása, ami összemérhető az emberi bőr ellenállásával. Azaz: ha működés közben megfogod őket, azzal szépen elhangolódik az áramkör. Amivel akár magát a SID-et is tönkre lehetne tenni! A kártyán ez az áramkör a gépbe menő rendszercsatlakozó mellett van, azaz a gépbe bedugva ez bekerül a gépházon belülre, tehát ebben az állapotban talán nem lehet tapogatni. De ha előtte az ember ujjáról esetleg némi zsír rákerülne, az is okozhat ilyent (aktuális tapogatás nélkül). A később készült kártyákon ezért van ez a rész teljesen "nyakon öntve".

Tehát ha lenne doboz, ennek marginális jelentősége lenne, de így, hogy "csupasz" a cucc, nem árt az óvatosság. Persze a kártya több helyen is sérülékeny (leginkább a 144 lábú IC), de a SID-re leginkább ez a rész tud veszélyes lenni a fentiek miatt, így jobb az óvatosság.

Szóval ha esetleg TL;DR: az a körberagasztás mechanikai / elektronikai védelmet szolgál, jól van az úgy! wink

(no topic)

@Luca: You may have said it, but your name didn't go my list. happy If you are interested, send me an email. (The email addresses tell me who to contact.)

@Chronos: Listen a lot! happy

Finally, the sent cards start to arrive. However, a question has risen that never occured so far. happy A couple of components are glued around as it can be seen in the picture:

The big question is "What's thaaaaaaaaaaaat?" happy I already did that to old cards. In the beginning I only glued that "big thing" but later, as it can be seen in the picture, a heap of components got glued. The published images don't show this putty. The maybe unfortunate reason is that this way the pictures show what's under the glue so users happy don't have to remove it out of curiosity. grin

But how is that any good? The glue fulfils two tasks originating in the same unfortunate fact: I can't make proper case for the cards. :|

The "big thing" in the picture is a coil (inductivity), a component having two pins that is not properly "sitting right at" the PCB. Therefore it can be "bent" to and fro which results in broken pins after a while. Gluing it around inhibits this movement. (I wouldn't assume users bending them on purpose, but as it is not in a case during putting them here and there may happen that something gets put on top of the card and this component protrudes enough to catch in anything.) This gluing is a simple mechanical fixing. (obviously, if you "have a go at it" with a pair of pliers you could easily tear it off but maybe this will give some protection.)

The other task of the gluing is tied to electronics: SID is an "interesting beast". In order to minimise noise, its analogue parts run from a separate power source. (By the way, that's one of the main differences between old and new SID chips; this power source produces different voltages for the different SIDs, that's why you mustn't put any type of SID into a card manufactured for the other type.) This voltage is supplied by a kind of "mini PSU" consisting of a controller chip, the previously mentioned coil and a heap of other passive components; those are glued. There are some high resistance resistors amongst them. These have resistance comparable to the resistance of human skin. Therefore: if you touch them during operation it will cause the circuit to be detuned. That could ever break the SID! This circuit sits on the card close to the Expansion Port connector so when it is plugged in the computer it is inside the machine's case making it impossible to touch. But the same thing may occur if you smear you fat on them with your fingers (without actually touching during operation.) Cards manufactured later have this area thoroughly "doused".

So if cards had cases that would have marginal significance, but the stuff being "naked" warrants some precaution. Naturally, the cards have more vulnerabilities (mostly the 144 pin IC) but SID is mostly endangered by this part as it is detailed above, so better be careful.

So, if you find all that TL; DR: that glue around those components is there for mechanical and electronic protection reasons, it is good as it is. wink

Posted By

Almighty God
on 2021-10-18
10:39:09

I do not know if I'm on time for this. I would love to order one. Please let me know if still possible wink

regards

Posted By

Rob Crofts
on 2021-10-18
11:19:49

Hello, I didn't see any emails about the new batch, I hope I'm still on the list.

Robert_crofts@yahoo.com

Thanks
Rob

Posted By

MMS
on 2021-10-19
13:58:21

OFF
@BSZ: reply to an old topic: " A good third of the price of the current SID card PCB is just the gold plating on the connector, there are only a cheaper solutions"

Actually I work in automotive industry, and our miniature bulbs do not use too expernsive material, just nickel, tungsten happy But not in the soldering, but it is one of the most important part to keep the bulb running.
The topic: our bulbs run in cars for several years, and despite humidity and other external impacts, they continue to work properly. I suppose a SID card will have much less effects.
Our soldering in 97% tin and 3% copper. The only problem we may have is due to to some cheap sockets using Zinc/Ferrit, and due to the 3% copper "noble" stage and the zinc "low" stage the Zn will corrode. But never the tin (Sn)!

As a summary: maybe the gold cover on the connectors is just a little overhyped. My 10 years professional experience in automotive shows, that normal tinned surface will be good enough for very very long years. It will not corrode.
So VOILA: here you have 30% price reduction potential grin
(BTW tin is NOT cheap at all, now it is more expensive on the market than copper, but FAR from the price of gold)

Update: I meant it for next project in 2023 :-D
--------------------------------------------
Hunoknak:
Autóiparban dolgozom, kicsi STOP lámpákat gyártunk autókba. Elég sok drága anyagot használunk, többek között nikkel, wolfram. A forrasztásnál, ami az egyik leglényegesebb pont a lámpa működőképessége szempontjából, viszont csak 97% ón+3% vörösréz keveréket használunk.
A páratartalom, külső hatások (napfény, rázkódás, stb) ellenére a lámpáink nagyon stabilan működnek a foglalatokban, amelyek érintkezői leggyakrabban szintén ónozottak.
A tapasztalat az, hogy egyedül akkor van gond, amikor az "olcsósított" foglalatokban bádoglemezből (vas-cink ötvözet) alakítják ki az érintkezőket, és a cink a magas korrózióra való hajlama miatt elektronokat vesz fel a rézből, és eloxidálódik. Az ónozott felületekkel soha nincs gondunk!
Az ón kevéssé hajlamos az oxidációra még pára jelenlétében sem, oxidációra való hajlama kissé elmarad a nikkeltől, de a hajózásban használt "admiralty" bronz vagy a gyengébb rozsdamentes acélok szintjét eléri.
Magyarul bár nem éri el az arany, titán, króm, platina szintjét, emiatt kár aggódni. Az ónozott felületek kifejezetten jól bírják a páratartalmat és nem korrodálnak. Amikor ón korrózió lep fel, akkor gyakran az anyag csak szennyezett volt valamivel.
Úgyhogy az arany bevonaton való túrázás szinte felesleges, saját 10 éves autóipari tapasztalatból mondhatom, az ónozott felületek még 10-15 éves autókban is tökéletesen kontaktálnak.
30% költségcsökkentés lehetőség (update: a 2023-as következő projektben). Szívesen! happy

https://www.corrosionpedia.com/an-introduction-to-the-galvanic-series-galvanic-compatibility-and-corrosion/2/1403

Posted By

BSZ
on 2021-10-19
02:26:49

Fejlemények: Az első 10 kártya épp' kifut, elindítottam a következő 10 összeszereltetését. Határidő egyelőre nincs, de remélem túl sokat nem kell rá várni. Hamarosan írok levelet a listámon következő érdeklődőknek.

@MMS: Jó régi történet. Ugyan szokták partin kiabálni, hogy "Autóóó!!!", de ez nem autó. grin Az autós csatlakozók érintkezői "rugóerőre" komolyabbak, mint ezek. Ha ott csatlakoztatsz valamit, akkor az érintkezők jó eséllyel mechanikusan megtisztítják egymás felületeit. Itt sajnos / szerencsére nincsenek ilyen masszív csatlakozók. happy Viszont az igaz, hogy az ónozott felülettel nincs semmi gond! Ameddig egyszer összecsatlakoztatod, aztán úgy marad "örökre". happy Ha többet csatlakoztatod össze / szét, akkor a felületek nagyon rondák lesznek. Nem véletlen, hogy itt a drágább megoldást választják a gyártók. Amúgy ez most nem releváns, a nyák az már készen van. wink

@Almighty God / @Rob: I sent an email.

Development: The first 10 card just 'sailing out'; I started the assembling of the next ten. No deadline yet but I hope we won't have to wait for long. I'll write to the next interested people on my list soon.

@MMS: That is an age old story. Though people do shout 'Caaaaaaaar!!!' at parties but that isn't one. grin Car connectors have stronger spring force than these. When you connect something there the contacts will clean the surfaces of each other with good probability. Here, for better or worse, we don't have such massive connectors. happy However, it is true tin plated surfaces present no problems. If you connect them once and leave it that way "for ever". happy The more you connect and disconnect them the uglier the surface get. It is not a mistake that manufacturers pick the more expensive solution. But that is not relevant now since PCBs are already manufactured. wink

@Almighty God / @Rob: I sent an email.

Posted By

bubis
on 2021-10-19
03:37:02

I got mine, thanks BSZ, this is wonderful!

Posted By

gerliczer
on 2021-10-19
13:31:39

Classy as an iPhone and you are holding it wrong. wink

Posted By

MMS
on 2021-10-21
12:21:19

@gerliczer: you mean ESD?

Posted By

gerliczer
on 2021-10-21
13:18:12

@MMS: That. And also dirtying contacts. It is always a good idea, I was told, avoiding touching two things when handling electronics: components and contacts.

Posted By

MMS
on 2021-10-22
16:23:07

and do not break the fixing parts happy

Posted By

Yoss
on 2021-11-02
13:00:01

Hónapok óta keresek SID-kártyát, azt hittem már, sose lesz. Lehetséges még beszállni?

I was looking for an SID card for months; I thought there never will be any. Is it still possible to get in?

Posted By

BSZ
on 2021-12-02
11:10:52

@gerliczer / @MMS: Szerencsére ezek az alkatrészek messze nem olyan érzékenyek, mint a '84-es korabeliek. Ettől függetlenül én se tanácsolom a nyugodt tapizást! wink

@Yoss: A következő adag szerelődik épp' össze, de - ha mindenkinek kell, aki jelentkezett - az elfogyott. Viszont a fő komponensekből szerencsére van, ha a "tucat-alkatrészek" beszerzésével nem lesz gond, (sajnos mostanában ott is vannak fennakadások, ) akkor tudok majd még összeszereltetni. Küldj egy emailt!

@gerliczer / @MMS: Fortunately, these components are nowhere near as sensitive as the contemporary ones from 84. Yet, neither I am encouraging feeling them up without a single worry. wink

@Yoss: The remainder of this batch is currently under assembling and if everybody still insists on having the ones they requested it is already "out of stock". However, I still have on stock some of the main components. If there will be no problem with purchasing the common components, as these have shortages too, I'll be able to have some more assembled. Send an e-mail, please.

Posted By

Afterlife76
on 2021-11-05
15:27:33

I want to ask for one

hasenbeck76@gmail.com

Posted By

BSZ
on 2021-11-27
12:46:18

Bréking nyúz: a héten megkaptam a következő 10 db. (részben) összeszerelt kártyát:

A felét közben el is indítottam, zenélnek szépen! wink A listámon írok a sorban következőknek a kérdéssel, hogy milyen verzió legyen.

Breaking news: this week I received the next 10 (partially) assembled cards:

I started half of them in the meantime, they are playing nicely! wink I'll write to the next people on my list, asking which version they would like to have.

Posted By

misiek2
on 2021-11-28
05:49:31

If it is possible, I would like to buy 1 piece

michwos@poczta.onet.pl

Posted By

gerliczer
on 2021-11-29
14:28:23

Unfortunately, that is not that easy misiek2. These cards are almost built to order goods. Once BSZ finds all the necessary resources in himself and on the market he announces starting a new batch. Then people can request to be entered the list of buyers. And this time you missed that phase by months.

Posted By

Grass
on 2021-12-02
11:10:31

Remélem, kapok üzenetet. happy

I hope I'll receive a message. happy

Posted By

BSZ
on 2021-12-04
03:56:32

@Grass: Igen, kapsz hamarosan! happy Csak megint elúsztam a teszteléssel / csomagolással.

@Grass Yes, you'll get one soon. happy Unfortunately, I managed to get delayed with testing an packaging yet again.

Posted By

Charles
on 2021-12-07
18:29:44

Szia BSZ,

Én hol vagyok a várólistán? happy

Üdv.: Sas Károly

Hi BSZ,

Where am I on the waiting list? happy

Bye: Charles / DS

Posted By

BSZ
on 2021-12-07
18:48:45

@Charles: A következő 10-es pakk elején vagy! happy De ahhoz még pár dolog vissza van. A hiányzó alkatrészek beszerzése, összeszereltetés, ... Jó esetben a jövő év elejére tippelem valahova, ha időpontot kellene mondanom. De majd itt is jelzem természetesen.

@Charles: You are at the beginning of the next pack of 10! happy However, there are a few things still left. Purchasing the missing parts, assembling tge cards, ... Well, I'm guessing somewhere early next year if I have to give a definite date. But I'll let you all know here, of course.

Posted By

Charles
on 2021-12-07
18:53:34

Köszi, nagy vagy!!

K.

Posted By

BSZ
on 2022-01-13
07:19:14

Fejlemények: A második 10-es adag lassan kifut. A következő pakkhoz megrendeltem az alkatrészeket. Ezt ugyan korábban is megtehettem volna, de a "szerelőbrigád" nem ért rá, emiatt nem lennék előrébb. De most úgy tűnik lesz "szabad hely", az újév első jó híre! happy (A második meg az, hogy jórészt tudtam rendelni minden hiányzó alkatrészből. Ami sajnos manapság csodaszámba megy.)

(no topic)

Progress: The second run of ten pieces slowly runs out. I have ordered the components for the next batch. I could have done that sooner, but the assembly team was busy, so that wouldn't have made any difference in progress. But now it seems there will be "free slots" which is the first good news this year. happy The second one is that I managed to order some from most of the missing component types. Which is, unfortunately, a miracle nowadays.

Posted By

Luca
on 2022-01-12
17:12:42

@randagio1972 this is the right thread where to ask to be listed for a newgen SIDcard, as you've wished.

Posted By

randagio1972
on 2022-01-12
17:30:34

Tanks Luca

Posted By

sebi
on 2022-01-19
12:27:04

Hello Luca! I want to buy one SID card, if you have. How I can do this?

Balazs

Posted By

Csabo
on 2022-01-19
12:36:46

You have to email BSZ, he's the one manufacturing and shipping the SID cards. You can find his email address here.

Posted By

sebi
on 2022-01-19
14:08:55

Thanks Csabo. Ok. I'll try.

Posted By

Luca
on 2022-01-19
15:10:14

Anyway sebi, thanks for your trust in me happy Just to ask, are you the same Sebi/ULTD who did Dracula Lord Of The Darkness, or we're in a classic case of homonymy?

Posted By

Majikeyric
on 2022-01-19
16:27:54

So did someone find out a case solution to protect this great card ? angel

Posted By

BSZ
on 2022-01-27
17:23:20

Fejlemények: A következő 10-es pakkhoz az alkatrészek a szerelő brigádnál vannak, remélem túl sokat nem kell rá várni. A listámról ezzel a 10-es csomaggal - ha tényleg kéri, aki kérte - még nem fog elfogyni az összes név, de türelem: nincs senki elfelejtve! (Legalábbis nagyon remélem! happy )

Viszont ha már szóba került (ismét) a dobozolás: itt fentebb GeTE fórumtársnak volt egy ötlete, amihez kellett volna egy hibás kártya mintának. Akkor azt mondtam, hogy ilyen nem igazán lesz, mert ha valamelyikkel gond lenne, az általában javítható. Aztán eszembe jutott, hogy egy mintához talán nem kell a komplett kártya, elég lehet az is, ha csak a dimenziókat meghatározó nagy méretű alkatrészek vannak benne egy nyákban. Ehhez meg pont jó lehet az a nyák, amit a nyákgyártótól megkaptam "ajándékba": ez egy olyan darab, amin a bevonat minőségét tesztelték. (Gyakorlatilag "megúsztatták" egy ónfürdőben, hogy kiderüljön, mennyire jól forrasztható.) Ez a nyák másra amúgy se használható, így megpakoltam pár alkatrésszel:

A csip ugyan nagyon nem SID, de legalább kor- és gyártóhű. grin Ennek persze semmi jelentősége, a méret miatt került bele, arra tökéletes. Ami jól látszik: a nyomtatóm elég rendesen kipurcant. happy De ezek már csak ilyenek. (MPS803-am nem volt, nem tudom, jobban bírták-e. grin ) Ezt a minta-nyákot elküldtem GeTE-nek, de egyelőre nincs még időpont, hogy a dobozzal esetleg mikor fog tudni foglalkozni a kiszemelt cég. Gondolom ha lesz róla bármi információ, azt itt a fórumban megosztja velünk.

Developments: The parts for the next pack of 10 are now with the assembly team, I hope you won't have to wait too long for it. My list of names won't run out with this 10 pack - but be patient: no one is forgotten! (At least I really hope so! happy)

As long as we're talking about boxing (again): fellow forum member GeTE had an idea that would have required a bad card template. Back then I said this wouldn't happen, because even if there was a problem with one of the card, they can usually be fixed. Then it occurred to me that a sample might not need a complete card, it might be enough to have only the large parts that define the dimensions of a PCB. The PCB I received from the manufacturer as a "gift" could be just right for this: it's a piece that has been tested for coating quality only. (It was practically "submerged" in a tin bath to see how well it could be soldered.) This PCB can't be used for anything else anyway, so I packed a few parts on it:

The chip is very much not a SID, but at least it's the correct age and manufacturer. grin Of course it doesn't matter since it's only therer because of the size, it's perfect. What can be seen: my printer is pretty much dead. happy But that's how these things are. (I didn't have an MPS803, I don't know if they would have fared any better. grin) I sent this sample board to GeTE , but there is no date yet for when the selected company may be able to handle the box. I think if there is any information about it, he will share it with us here in the forum.

Posted By

Chronos
on 2022-01-28
13:24:23

SID kártyát mindenkinek! Fegyverbe! Izé, ez tényleg olyan, mint a retro konzolokhoz az everdrive.. Ha esetleg, véletlen, netalán lesz egy .stl file a dobozolás projekt végén (ami nyomtatható egy mezei 3d nyomtatóval) akkor yikes!

SID cards for everyone! Get armed! I mean, it's really like the everdrive for retro consoles... If by any chance, there will be a .stl file at the end of the boxing project (which can be printed with a common 3d printer) then yikes!

Posted By

BSZ
on 2022-02-23
15:20:03

Fejlemények: tegnap megkaptam a következő adagot, a felét készre is szereltem 8580-as SID-hez:

Az összeszereltek egy gyors teszten végig is mentek, de még majd kapnak egy alaposabb "járatást". De eddig minden remek! happy A napokban küldöm a levelet a listámon sorban következőknek a szokásos kérdésekkel. (Például azzal, hogy milyen SID-es verziót szeretnének. Remélem az előre elkészített 8580-as példányok közül nem kell átalakítanom egyet sem! grin De írom többedszer is: az ajánlott az "új" SID, a 8580 típusszámú!)

@Chronos: a topikban fent látható "készülékházból" szerintem nem lesz .stl, de ez persze senki kedvét ne szegje, ha valaki érez magában indíttatást, nyugodtan csinálhat! wink

Developments: I received the next pack yesterday, half of those have been completed for SID 8580:

Those assembled also went through a quick test, but will get a more thorough "run". But so far everything is great! happy In the next few days, I'll send emails to those on my list with the regular questions. (For example, what SID version they want. I hope I don't have to convert any of the pre-built 8580 copies! grin However, I'll say this for the thousandth time: the "new" SID, type 8580, is recommended!)

@Chronos: I don't think there will be an .STL for the "device housing" mention above in this topics, but of course don't be discouraged, if you feel motivated, feel free to do so! wink

Posted By

GeTE
on 2022-02-24
03:58:17

Short information from me about the cartridges box: Michael from plexilaser told me he can work out a housing (it lasted longer because I asked for another work for my motorbike too to be cutted of plastic). He will have time after march to start. Well, and he needs the plus/4 to adjust the boxes size. I selected a lower plus/4 shell in bad condition for doing that, but I have only working plus/4-boards here (and I am a bit of afraid to send them around).

That's why I ask around if anyone (from germany, beware of high shipping costs!) here has a totaly looted - and maybe broken - plus/4-board for the cartridge boxes mechanical adjustement for me? The only thing that has to be on the board are the expansion-port and it's metal shield around. I sure will take the shipping costs!

Posted By

Chronos
on 2022-02-24
04:40:05

BSZ: nem is gondoltam "annyira" komolyan, csak feldobtam, hatha valaki ramegy vekonyan. Mas, nem nyalas, csak egy megjegyzes, most hogy tesztelgettem a SideKicket, a te kártyádhoz képest fájldalmasan béna a sid lejátszás rajta.. nyilván ez még javulhat, de jelen pillanatban ez a helyzet.

BSZ: I didn't mean it "so" seriously, i was just throwing it out there in case someone came up to me. Just a small note, now that i've tested SideKick, the sid playback is painfully lame compared to your card.. obviously this can improve, but for now, this is the case.

Posted By

Luca
on 2022-03-26
11:49:33

Ready for the forthcoming game releases, with the CAE V2.1 6581, supporting the best SID chip version ever: the fantastic R4 AR (Advanced Resonance) <3

CAE V2.1 6581 with SID6581R4 AR

Posted By

BSZ
on 2022-04-03
13:21:32

@Luca: I hope it sounds nice! I test with a 6581 chip without any "R". No two of these are the same. happy

@All: A fent látható 10-es pakkból egy „lóg még” a postán, egyet meg a napokban fogok elküldeni, a többi már meg is érkezett. Viszont a következő 10 összeszerelését már elindítottam, lassan majd annak is el kell készülni. De ebbe a kis projektbe is „begyűrűzött” a csiphiány, nagyon remélem, hogy nem lesz komoly fennakadás.

Idő közben viszont két fura probléma is előjött, amiből az egyik szerencsére eléggé triviális volt:

A jelenség az volt, hogy a kártyának csak a Jack csatlakozón volt hallható a hangja. A gép a VIDEO csatlakozón keresztül volt egy megjelenítőre kötve, ott csak a TED hangja szólt. Viszont ha a kártyát átjumperelték arra az üzemmódra, amikor a Jack csatlakozón is kellene hallani a TED hangját, na, ott a SID mellett szintén nem volt TED hang. happy A megoldás szerencsére triviális: a videókábel C64-hez készült. A két gép VIDEO csatlakozója ugyan egymással kompatibilis, de természetesen van egy kis csavar a sztoriban: ezen a csatlakozón van hangBEmenet is. Illetve: C64-en csak ezen a csatlakozón van hangbemenet. De ott ez a bemenet a SID hangbemenetére van kötve, ami elég „érzékeny”, hajlamos összeszedni mindenféle zajt. Emiatt (ronda megoldás) néha elkövetik azt, hogy a VIDEO csatlakozó dugóban (ami a kábelen lóg!) a hangbemenethez tartozó lábat lekötik a földre. Ez C64-en nem okoz különösebb anomáliát, de plus/4-en ez a hangbemenet megegyezik azzal a jellel, ami az EXPANSION csatlakozón van. Tehát, ha a gépbe egy ilyen videókábel van dugva, az szépen rövidre zárja a SID-kártya (gép irányába menő) hangkimenetét. Ez meg nem egy szerencsés állapot. happy

A másik furcsaság már jóval cifrább, sőt, a végén az a következtetés, hogy a gép ezen része jól el van baltázva. happy

Itt a tapasztalat annyi volt, hogy a kártya „Legacy C64” üzemmódja kikapcsol akkor, amikor a gép a meghajtóról tölt valamilyen gyorstöltővel. Na de ez hogyan lehet..? A régi programoknak fogalmuk sincs a kártyáról, arról meg pláne, hogy hogyan lehet ezt konfigurálni, tehát a szoftveres rész kilőve. Hardveres oldalról viszont ezt csak a gép RESET-je válthatná ki…

És itt kezdett gyanús lenni a meghajtó fele menő soros port, mivel azon is van RESET jel, ami – vicces módon – megegyezik az EXPANSION port RESET-jével. Nekiálltam oszcilloszkóppal méricskélni, aminek az lett az eredménye, hogy a soros kábelen a vezetékek között elég nagy az „áthallás”, a kommunikációs vezetékek rángatása elég csúnya zajt produkál a RESET vezetéken. Na de ez eddig miért nem jött elő? A mérések szerint a jelszint ugyan nagyot változik, de azt a „küszöbszintet” nem éri el, ami a kártya RESET-et előidézi, illetve mindez akkor ennyire nagy, ha a kábel másik fele nincs a meghajtóba bedugva, csak lóg a levegőben. Amennyiben a meghajtóhoz csatlakozik, jóval kisebb lesz ez a zaj.

A problémás konfigurációról közben kiderült pár apróság, aminek a leglényegesebb része az, hogy a használt soros kábel valószínűleg nem gyári. Ugyan nem szerelhető dugókkal készült, azaz nem ilyen „kisipari” változat, de 2 m hosszú (szemben a nálam levő 1.1 m-es darabbal), illetve sanszosan nem is árnyékolt. Ma végre sikerült túrnom megfelelő csatlakozókat és vezetéket ahhoz, hogy csináljak én is egy „teszt” kábelt, amit meg tudok mérni. A végeredmény „meglepő”: ezzel bőven a reset küszöbszintjét túllépő zajt sikerül a RESET vezetékre ültetni! Azaz: egy amúgy „működőképesnek látszó” soros kábellel ki lehet akasztani egy EXPANSION porthoz csatlakozó perifériát!

És itt van egy komplexebb probléma is: ha a géphez kötök egy 1541-et, de nem kapcsolom be, az önmagában elhúzza az összes vezetéket a soros porton, beleértve a RESET-et is. Ez a méréseim szerint még nem okoz reset állapotot, de ha rákötök a portra egy másik, ugyanúgy kikapcsolt meghajtót is, akkor az a konfiguráció már kiakaszt minden olyan kártyát az EXPANSION porton, ami használja a gép RESET jelét! Ez egy olyan elcseszés a gépben, amit valójában nem is lehet normálisan lekezelni. Ez az utóbbi probléma azért nem annyira életszerű, de hogy erre így 35 év után kell rájönnöm… grin

A SID-kártya töltés – reset probléma megoldása itt is triviális: használj a meghajtóhoz gyári kábelt! happy De ha az valami miatt nem lehetséges, akkor se árt, ha az legalább minőségi, árnyékolt darab, ha már utángyártott. De ezt a zajt – ha muszáj – a kártya oldalán is ki lehet szűrni, ehhez a megfelelő helyre egy kondenzátort kell forrasztani. Erről majd csinálok valami doksit. Azt nem tudom, hogy ez a szituáció hány embert érint, eddig ez volt az első ilyen visszajelzés. Talán érdemes lesz majd a tesztprogramba erre egy ellenőrzési lehetőséget beépítenem.

Ui: Ez a RESET mizéria ismét adott egy kis motivációt arra, ami itt feljebb, offtopik-nak már előjött: érdemes lenne valami bővítőBUSZt készíteni a géphez, ami tényleg busz, több kártyahellyel. Abban ezeket az elcseszéseket is meg lehetne korrekt(ebb)en oldani.

Ui2: Megint kisregényt írtam. grin

@Luca: I hope it sounds nice! I test with a 6581 chip without any "R". No two of these are the same. happy

@All: One piece of the 10-pack show above is still "enqueued" at the postal service, another one will be posted in the coming days, the rest has already arrived. I started the final assembling of the next 10 cards, slowly those will be completed too. Chip shortage spread to even this small project; I really hope there will be no severe disruption.

Meanwhile, two strange issues turned up, one of which luckily was quite trivial:

The symptom was that the voice of the card could only be heard through the Jack connector. The machine was connected to the display through the VIDEO connector and there was only TED voice present. But after reconfiguring the jumpers to route TED voice to the Jack connector it was mute, nothing but SID voice could be heard. happy Fortunately, the solution was trivial: that video cable was made for the C64. Although the VIDEO connectors of the two machines are compatible there is a little twist in the story: there is also an audio INPUT there. Or to be more precise: there is audio input only there on a C64. That input is connected to the Audio In pin of the SID which is quite "sensitive"; it is prone to collect all kinds of noise. Therefore (for a butt ugly solution) people sometimes directly connect the AUDIO IN pin to GROUND right in the connector (dangling at the end of the cable). This will not cause any anomaly in a C64, but this Audio Input is exactly the same in a Plus/4 than the one in the EXPANSION PORT. Thus, if there is such a video cable connected to a TED machine it will nicely short the audio out of the SID card (routed to the machine). That is not exactly a fortunate state. happy

The other issue is much more awkward, and brings you to the conclusion that this part of the machine is quite thoroughly screwed up. happy

It started with experiencing the "Legacy C64" mode of the card being turned off after loading something from disk with fastloaders. How could that happen? Old programmes have no recollection of these cards and even less knowledge of how to configure them therefore software causes are excluded. And hardware has no other way to cause this than triggering a RESET...

That was the point when suspicion started to fall on the SERIAL PORT as it also has a RESET pin which, quite funnily, is exactly the same as the RESET on the EXPANSION PORT. I made some measurements with oscilloscope. The result is that there is strong crosstalk between the leads, communication lines can induce quite ugly noise in the RESET lead. But why did this not come up before? According to the measurements, although signal level has a significant change it does not exceed threshold level to trigger the card RESET. Furthermore, that is true only when the other end of the cable is not connected to the drive but hangs free. This noise is much weaker if the cable is connected to the drive.

Meanwhile, some minor things were revealed about the problematic configuration. The most important part is that the used serial cable is most probably not an original factory made one. Although it was made with not manually mountable connectors so it is not a "handcrafted" piece but it is 2 metres long (contrary to my 1.1 metres long cable) and there is a good chance that it is unshielded. I managed to dig up suitable connector and cable today to build a "test cable" to do some measurements. The result is "surprising": I managed to induce noise in the RESET lead that significantly exceeded reset threshold. Conclusion: you can freak out a peripheral connected to the EXPANSION PORT with a serial cable that otherwise "looks working."

And there is an even more complex problem there: connecting a 1541 to the SERIAL PORT in itself will bias all leads including RESET even without turning it on. This will not cause a reset condition according to my measurements. But if I connect a second turned off drive then that configuration will freak out every card on the EXPANSION PORT that uses the RESET signal. It is such a screw up in the machine that cannot be handled properly. This latter problem is not too lifelike, but realising it after 35 years... grin

The solution for this SID-card-reset-while-loading problem is trivial, too: always use original factory cables for your drives. happy If it is not possible for some reason then use high quality shielded ones. This noise can be filtered at the card, if it is really necessary, by soldering a capacitor to a suitable place. I'll make a description about that. I have no idea how many people are affected by this issue, this was the first feedback so far. Maybe it is worth to implement a test for this issue in the test programme.

P.S.: This misery about the RESET gave me yet again a little bit of motivation to do what already turned up as off topic above here: it'd be worthwhile to create an actual expansion BUS for the machine with multiple card slots. These screw ups could be handled in some (more) correct ways.

P.P.S.: I wrote a novel again. grin

Posted By

Luca
on 2022-03-28
01:08:09

@BSZ: yes, that's the incredible magic of the SID chips, no one plays the same. And this in particular...oh wow you should listen at those basses...heaven!

Posted By

Charles
on 2022-04-02
08:57:02

@BSZ, Köszi még 1x a segítséget, megjött a gyári kábel és tényleg szépen megoldotta a problémát! happy
Thanks again, the original cable really solved the reset issue for good.

Posted By

gerliczer
on 2022-04-02
12:52:30

Now we know who was the culprit. grin

@Luca: Earlier I checked mine, and although it is an NAE V1.5 it is driving a glorious 6581R4 AR, too. grin

Posted By

BSZ
on 2022-09-14
12:43:08

@Charles: Én meg köszönöm a használható hibaleírást és tesztelést! happy

Közben készítettem egy képet a RESET probléma megoldásáról:

A zölddel bekeretezett részen levő IC két lábára (1, 7) kell egy 10 nF-os kondenzátort forrasztani. A tesztprogrammal még nem foglalkoztam, de az ellenőrzésre a lehetőséget hamarosan beleépítem.

No de! Elkészült a következő adag szerelése:

A képen még hiányzó alkatrészek zömét már be is szereltem, azok vannak vissza, amik a két SID verzióban eltérnek, ahhoz majd tudnom kell, milyen típust kell készítenem. A listámon soron következőknek hamarosan írok emailt a kérdéssel.

FONTOS: ha jól számolom, ezzel a 10-zel lassan elfogynak a listámról a nevek. Viszont: alkatrész, illetve nyák van még 10 darabra való, azaz annyit még össze fogok tudni szerel(tet)ni, ha kell. DE: ha az elfogy, valószínűleg több nem lesz! Tehát aki gondolkozott rajta, hogy esetleg kellene neki, az lehetőleg mihamarabb jelezze, mert többet ebből nem tervezek gyártatni! (Jelenleg úgyis alkatrész-beszerzési problémák vannak, annak kell örülnöm, hogy ezekhez meglett minden. :| )

Frissítés 2022.05.02.: egy kicsit megcsúsztam az élesztéssel, de már haladok. :) A fent taglalt "reset probléma" teszteléséhez elkészültem a tesztprogram kiegészítésével, a szokásos oldalon elérhető a frissített változat. (Egy "reload page" lehet, hogy kell a böngészőnek.) De iderakom a közvetlen linkeket is:

CAE test V2.3 En illetve CAE test V2.3 Hu

A programban a "FUNCTIONAL tests" oldal a lényeges (a gép RESET gombjának a megnyomásával lehet belelépni):

Az utolsó menüpont az érdekes. A teszt lényege, hogy a program a soros port vezetékeit "vadul kapcsolgatja" a teszt alatt, közben figyeli, hogy volt-e kártya RESET esemény. (A betűk a soros port vonalait jelentik: D = DATA, C = CLOCK, A = ATN, ezek a vonalak "zizegnek" a futás alatt. A meghajtó meg közben "csodálkozik", hogy "eeeez-meg-miiii?" happy ) Ez a teszt addig fut, ameddig az adott menüpont ki van választva. Ha kártya RESET történik a futás alatt, a következő látható:

Ezt a tesztet a "normál", "napi használós" konfiguráció mellett érdemes futtatni, ha nincs jelzés, akkor nincs további teendő. Ha van, akkor a fenti módosítást célszerű a kártyán elvégezni. (A mostantól elküldött kártyákon ezt természetesen alapból megcsinálom.)

Fent egy kicsit "lazán" azt írtam, hogy használjon mindenki gyári soros kábelt, de ezt talán célszerű árnyalni egy kicsit... Eddig nekem a gyári kábellel nem volt gondom. Viszont ezt több mint 10 éven keresztül gyártották, közben bármikor módosíthatták úgy, hogy az adott változattal már ilyen jellegű probléma lehet. De ez nem fog kiderülni: a kábelen magán nincs gyártási szám / idő, azaz nem tudható róla, hogy "mikori". Azért egy "körkép" érdekelne: aki teszteli a konfigurációját, azt kérném, kommentelje ide az eredményt!

Frissítés 2022.09.14.: Az előző állapotfrissítés óta lejárt a nyár (vele a szabadságok), meg elkészült a maradék kártyák egy része:

Ez a szokásoktól eltérően most 6 db. Később még esetleg lesz belőle - stílszerűen - plus-4 példány. Viszont 3 már el is ment, egynek elvileg a gazdája meg is van, azaz ebből már csak kettő darab szabad! Ha ezek elfogynak, nem lesz belőle több! (Az alkatrészbeszerzés elég zűrös továbbra is, a jelenlegi készlettel is vannak problémák, azért is lett egyelőre 6 a 10 helyett. De ezzel a nyákok is elfogytak, új adagot gyártatni meg nincs értelme belőlük az előzőek miatt, azaz nagy valószínűséggel tényleg nem lesz ebből folytatás.)

@Charles: And I'm grateful for the meaningful error report and testing. happy

Meanwhile I took a picture of the solution for the RESET issue:

You have to solder a 10nF capacitor to Pin 1 and 7 of the IC in the green frame. I didn't work on the test programme yet, but I'll upgrade it with this test feature soon.

On the other hand, the assembly of the next batch mostly finished:

I mounted most of the components you see still missing in the pictures. Only those remain that are different in the two SID versions, for which I must know the type I have to build. The next people on my list will soon receive e-mails with this question.

IMPORTANT: if my math is any good, this 10 will clear the names from my list. However, I still have components and PCBs for 10 cards. So I could made assembled that much if somebody needs them. BUT: if stock runs out, most probably there won't be any evermore. Therefore, people still thinking about acquiring one should notify me ASAP, because I don't plan manufacturing this any more. (Currently, there are component shortages so I must be glad that I could obtain everything for these. :| )

Update 2022.05.02.: I managed to slip up a bit in initially powering up the cards but now I made progress. :) I finished updating the test programme with the test for the above mentioned reset issue. The updated version is available at the usual place. (Some browsers may require a page reload.) But I'll also link them directly:

CAE test V2.3 En and respectively CAE test V2.3 Hu

The "FUNCTIONAL tests" page is the important one (enter by pressing RESET):

The last menu item is of interest now. The essence of the test is that the programme "wildly toggles" the lines of the serial port during the test while keeping an eye on the card for RESET events. (Letters represent the serial port lines: D = DATA, C = CLOCK, A = ATN; these lines "crackle" during the test running. And meanwhile the drive is "wondering" "Whaaaaaaat iiiiiiiisssssss happeniiiiiiing?"happy ) The test is running only when the menu item is selected. In case a RESET event occurs during the test, you'll see the following:

This test should be run on the "normal", "every day use" configuration; if there is no warning there is nothing to do. If it gives warning then it is suggested to carry out the modification mentioned earlier. (The cards getting shipped afterwards will have this done.)

Earlier I "lightly" wrote that everybody should use factory serial cables but I think it would be best to tinge the picture a bit... I had no problems with factory cables so far. But these were manufactured for more than 10 years during which they could easily modify specifications in ways that may cause such problems for given variants. But you won't be able to differentiate as cables have no S/N and manufacturing date markings so there is no way to know "when is it from". Although, I'd be interested in "panorama": people testing their configurations could please post comments with their results?

Update on 14. 09. 2022: The summer and with that holidays are gone since the last update and some of the remaining cards are finished:

Different from the usual there 6 pieces this time. There may be at some later time, just to be in good style, plus 4 pieces. Three are already shipped, another one has its owner in theory yet, therefore there's only two left for grabs. When these are taken there will be no more. Sourcing parts is still very much uncertain and the stocks at disposal have problems too. That's why there was made only 6 instead of 10. At the same time, I ran out of PCBs and there's no reason to have new batches manufactured because of the problems mentioned earlier. That means most probably no continuation of the product for sure.

Posted By

SukkoPera
on 2022-09-14
11:57:34

I would happily buy one, if possible.

Posted By

BSZ
on 2022-09-14
14:36:31

SukkoPera: Now it is still possible! happy (Please send me an email.)

Posted By

SukkoPera
on 2022-09-14
17:25:19

Done wink

Back to topReply to this topic

Copyright © Plus/4 World Team, 2001-2024