Login
Back to forumSee the full topicGo to last reply

Posted By

MMS
on 2021-10-19
13:58:21
 Re: SID-Card, 6th. batch

OFF
@BSZ: reply to an old topic: " A good third of the price of the current SID card PCB is just the gold plating on the connector, there are only a cheaper solutions"

Actually I work in automotive industry, and our miniature bulbs do not use too expernsive material, just nickel, tungsten happy But not in the soldering, but it is one of the most important part to keep the bulb running.
The topic: our bulbs run in cars for several years, and despite humidity and other external impacts, they continue to work properly. I suppose a SID card will have much less effects.
Our soldering in 97% tin and 3% copper. The only problem we may have is due to to some cheap sockets using Zinc/Ferrit, and due to the 3% copper "noble" stage and the zinc "low" stage the Zn will corrode. But never the tin (Sn)!

As a summary: maybe the gold cover on the connectors is just a little overhyped. My 10 years professional experience in automotive shows, that normal tinned surface will be good enough for very very long years. It will not corrode.
So VOILA: here you have 30% price reduction potential grin
(BTW tin is NOT cheap at all, now it is more expensive on the market than copper, but FAR from the price of gold)

Update: I meant it for next project in 2023 :-D
--------------------------------------------
Hunoknak:
Autóiparban dolgozom, kicsi STOP lámpákat gyártunk autókba. Elég sok drága anyagot használunk, többek között nikkel, wolfram. A forrasztásnál, ami az egyik leglényegesebb pont a lámpa működőképessége szempontjából, viszont csak 97% ón+3% vörösréz keveréket használunk.
A páratartalom, külső hatások (napfény, rázkódás, stb) ellenére a lámpáink nagyon stabilan működnek a foglalatokban, amelyek érintkezői leggyakrabban szintén ónozottak.
A tapasztalat az, hogy egyedül akkor van gond, amikor az "olcsósított" foglalatokban bádoglemezből (vas-cink ötvözet) alakítják ki az érintkezőket, és a cink a magas korrózióra való hajlama miatt elektronokat vesz fel a rézből, és eloxidálódik. Az ónozott felületekkel soha nincs gondunk!
Az ón kevéssé hajlamos az oxidációra még pára jelenlétében sem, oxidációra való hajlama kissé elmarad a nikkeltől, de a hajózásban használt "admiralty" bronz vagy a gyengébb rozsdamentes acélok szintjét eléri.
Magyarul bár nem éri el az arany, titán, króm, platina szintjét, emiatt kár aggódni. Az ónozott felületek kifejezetten jól bírják a páratartalmat és nem korrodálnak. Amikor ón korrózió lep fel, akkor gyakran az anyag csak szennyezett volt valamivel.
Úgyhogy az arany bevonaton való túrázás szinte felesleges, saját 10 éves autóipari tapasztalatból mondhatom, az ónozott felületek még 10-15 éves autókban is tökéletesen kontaktálnak.
30% költségcsökkentés lehetőség (update: a 2023-as következő projektben). Szívesen! happy

https://www.corrosionpedia.com/an-introduction-to-the-galvanic-series-galvanic-compatibility-and-corrosion/2/1403

Back to top

Copyright © Plus/4 World Team, 2001-2024