Login
Back to forumSee the full topicGo to last reply

Posted By

TLC
on 2007-04-12
16:03:50
 Re: ide64 - i dreaming about the plus4 version

Az IDE64-gyel az van, hogy mivel a srácok full C64-specifikusra csinálták, így három dolgot kellene újratervezni a Plus/4-verzióhoz: a kártyát, az illesztést megvalósító CPLD programját, meg a firmware-t. Ebből a kártya áttervezése nem akkora ügy, feltéve ha valakinek megvan az eredeti terv a tervezőprogram formátumában (gondolom megszerezhetőwink; ami nehezebb h. az új kártyát le kell gyártatni, kell prototípus, kísérletezni kell, stb. A CPLD programjának módosítása, ha valaki ért hozzá ill. a konkrét fejlesztőrendszerhez, relatíve egyszerű. A firmware valszeg nagyon sok ponton "ugyanaz" lehetne a C64 és a Plus/4 verzióban, s mivel az eredetit cross-assemblerrel írták, úgy sejtem portolható. Azoknak a tool-oknak a portolása, amelyek pl. az IDE és a gépre kötött floppy között másolgatnak, egy kicsivel problémásabbak az újból kikísérletezendő időzítések miatt, de megoldható. ...Az egyetlen "bibi" az, hogy valakinek neki kellene ugrania és megcsinálni... :D

Nekem személy szerint van az üggyel kapcsolatban néhány fenntartásom, ami miatt én magam sosem kísérleteztem ilyen típusú interface-szel... Az egyik, hogy bár így lehet elérni a lehetséges max. átviteli sebességet, ezen a módon a 1541-specifikus cuccok persze perecelnek. A másik, hogy sosem szerettem volna minden egyes géptípushoz (ami itt van a sufniban, C64, Plus/4, VIC-20, stb.) saját, rá specifikus interface-t építeni ugyanahhoz a médiához. A harmadik, hogy az IDE64 saját fs-típust támogat... ez azért mókás, mert a médián levő partíciók PC-s írásához-olvasásához innentől kezdve PC-s driver kell (ha van; nem tudom, van-e). Még mókásabb, ha ugyanezért a kártyán levő infók PC-s kezelése egy kábel, meg egy működő konfig (Plus/4 + kártya + média) segítségével megy csak. ...Bár úgy tudom, a firmware egy ideje támogat FAT-et (pontosan nem tudom, mert a rulez.org lehalt, nem tudom megnézni az oldalt; régen nem támogatott), azzal az ilyen problémák szerintem mindenestől megoldódtak. Szóval sosem éreztem h. alapjaiban valaha "tökéletes" lehetne, így soha nem is foglalkoztatott... de lehet, hogy szokás szerint csak az elvárásaim túl magasak =).

----

The situation with the IDE64 looks like that it's full C64 specific, so everything, including the schematic, the board layout, the "program" of the CPLD (which incorporates the interface logic) and the firmware would have to be redesigned or ported. Redesigning the board shouldn't be that much of a problem, provided that someone can obtain the original files (and he's well into the circuit designer program). A slightly bigger problem could be manufacturing the boards, including the first prototypes. The CPLD design should be adapted easily for someone well into CPLDs and the development system. The firmware should be possible to be ported, especially, since the original has been written in a cross assembler on PC. Parts that move data between the IDE media and a floppy drive could be slightly more problematic to port due to the need of recreating the timecritical I/O parts, but should still be possible to do. ...Only "problem" is, that someone would actually have to sit down and do it... =)

Personally, I see some cons, thus I never really considered experimenting with an interface design of this kind. First, although it's the possible fastest method (I mean, use of the cartridge port makes the fastest data transfers possible), 1541/1551 specific stuff obviously won't work from this media. Second, I never really wanted to have an interface for each possible Commodore types (that otherwise support the same series of drives and media). I have C64s, Plus/4's and VIC-20s (amongst others)... I never wanted specific storage interfaces for each computers for otherwise the very same media. Third, the IDE64 supports its own filesystem format... something that I also never liked (who wants the trouble of writing a specific filesystem handler for Windows or Linux, just to be able to copy files to the media with a PC, or, which is even more ridiculous, to handle the media _through_ a cable, a Plus/4 and the interface card in order to move files between the PC and the media...) AFAIK FAT is currently supported, so this one has been solved... (I tried reading more of the current standing of the firmware, but rulez.org looks like being down so I couldn't). ...So I never felt that it could ever be "perfect"... but my expectations might as well have been just too high, well, as usual.

Back to top

Copyright © Plus/4 World Team, 2001-2024