Login
Back to forumReply to this topicGo to last reply

Posted By

Chronos
on 2007-04-12
12:01:31
 ide64 - i dreaming about the plus4 version

Hi! Last year i see it on Arok. Demos running from a compact flash card on a c64. It was f*cking cool.. Yesterday it came into my mind happy any hope to ever see a plus4 version of that stuff?

The developers homepage: http://ide64.org/

Posted By

TPSH
on 2007-04-12
12:23:09
 Re: ide64 - i dreaming about the plus4 version

szerintem írj a készítőnek emailt.én írnék,de nem tudok csak magyarul kommunikálni,néha még úgy sem...érdekel a dolog engemet is,remélem működik +4-en is...

Posted By

Chronos
on 2007-04-12
13:55:21

HI Tpsh! Vannak azér gázok, mer ha jól tudom az interface az ugyanaz, de a kódot meg a firmware-t azt át kell módosítani.. meg vannak mindenféle tool-ok hozzá amit szintén meg kell irni v. át kell konvertálni.

itt van egy kis magyar nyelvű info: http://hu.wikipedia.org/wiki/IDE64

--
I hope TLC will answer our questions happy

Posted By

TPSH
on 2007-04-12
14:42:28

köszi az info linket,olyan nagy dolog lenne a progik átkonvertálása?mondjuk a 20.000forintos ár ami elveszi a kedvem az ilyenektől happy de rászánom,ha működni fog!

Posted By

indi
on 2007-04-12
14:45:20

I've been thinking more about an MMC64 for the plus4, using the userport and providing a ROM to go internally. I suspect most people would happily remove the 3+1 stuff if they could get MMC support, and a userport one would still allow you to use your SID cards.

Posted By

TLC
on 2007-04-12
16:03:50

Az IDE64-gyel az van, hogy mivel a srácok full C64-specifikusra csinálták, így három dolgot kellene újratervezni a Plus/4-verzióhoz: a kártyát, az illesztést megvalósító CPLD programját, meg a firmware-t. Ebből a kártya áttervezése nem akkora ügy, feltéve ha valakinek megvan az eredeti terv a tervezőprogram formátumában (gondolom megszerezhetőwink; ami nehezebb h. az új kártyát le kell gyártatni, kell prototípus, kísérletezni kell, stb. A CPLD programjának módosítása, ha valaki ért hozzá ill. a konkrét fejlesztőrendszerhez, relatíve egyszerű. A firmware valszeg nagyon sok ponton "ugyanaz" lehetne a C64 és a Plus/4 verzióban, s mivel az eredetit cross-assemblerrel írták, úgy sejtem portolható. Azoknak a tool-oknak a portolása, amelyek pl. az IDE és a gépre kötött floppy között másolgatnak, egy kicsivel problémásabbak az újból kikísérletezendő időzítések miatt, de megoldható. ...Az egyetlen "bibi" az, hogy valakinek neki kellene ugrania és megcsinálni... :D

Nekem személy szerint van az üggyel kapcsolatban néhány fenntartásom, ami miatt én magam sosem kísérleteztem ilyen típusú interface-szel... Az egyik, hogy bár így lehet elérni a lehetséges max. átviteli sebességet, ezen a módon a 1541-specifikus cuccok persze perecelnek. A másik, hogy sosem szerettem volna minden egyes géptípushoz (ami itt van a sufniban, C64, Plus/4, VIC-20, stb.) saját, rá specifikus interface-t építeni ugyanahhoz a médiához. A harmadik, hogy az IDE64 saját fs-típust támogat... ez azért mókás, mert a médián levő partíciók PC-s írásához-olvasásához innentől kezdve PC-s driver kell (ha van; nem tudom, van-e). Még mókásabb, ha ugyanezért a kártyán levő infók PC-s kezelése egy kábel, meg egy működő konfig (Plus/4 + kártya + média) segítségével megy csak. ...Bár úgy tudom, a firmware egy ideje támogat FAT-et (pontosan nem tudom, mert a rulez.org lehalt, nem tudom megnézni az oldalt; régen nem támogatott), azzal az ilyen problémák szerintem mindenestől megoldódtak. Szóval sosem éreztem h. alapjaiban valaha "tökéletes" lehetne, így soha nem is foglalkoztatott... de lehet, hogy szokás szerint csak az elvárásaim túl magasak =).

----

The situation with the IDE64 looks like that it's full C64 specific, so everything, including the schematic, the board layout, the "program" of the CPLD (which incorporates the interface logic) and the firmware would have to be redesigned or ported. Redesigning the board shouldn't be that much of a problem, provided that someone can obtain the original files (and he's well into the circuit designer program). A slightly bigger problem could be manufacturing the boards, including the first prototypes. The CPLD design should be adapted easily for someone well into CPLDs and the development system. The firmware should be possible to be ported, especially, since the original has been written in a cross assembler on PC. Parts that move data between the IDE media and a floppy drive could be slightly more problematic to port due to the need of recreating the timecritical I/O parts, but should still be possible to do. ...Only "problem" is, that someone would actually have to sit down and do it... =)

Personally, I see some cons, thus I never really considered experimenting with an interface design of this kind. First, although it's the possible fastest method (I mean, use of the cartridge port makes the fastest data transfers possible), 1541/1551 specific stuff obviously won't work from this media. Second, I never really wanted to have an interface for each possible Commodore types (that otherwise support the same series of drives and media). I have C64s, Plus/4's and VIC-20s (amongst others)... I never wanted specific storage interfaces for each computers for otherwise the very same media. Third, the IDE64 supports its own filesystem format... something that I also never liked (who wants the trouble of writing a specific filesystem handler for Windows or Linux, just to be able to copy files to the media with a PC, or, which is even more ridiculous, to handle the media _through_ a cable, a Plus/4 and the interface card in order to move files between the PC and the media...) AFAIK FAT is currently supported, so this one has been solved... (I tried reading more of the current standing of the firmware, but rulez.org looks like being down so I couldn't). ...So I never felt that it could ever be "perfect"... but my expectations might as well have been just too high, well, as usual.

Posted By

MasK
on 2007-04-12
16:16:08

IDE64 is not avaible now,"new version under development",until 2003...
Used prices are pretty inceasing on auction sites(just like C64 Supercpu..etc)

Btw IDE64 using DMA to reach memory,it has a very comlicated logic and own kernal.
Paging 64k ram "in pieces" onto internal ram area (i can't understand,how they do that).
But it should do all of this magic,because IDE64 can run many (modified) C64 whole disc game.
Supporting seq file handling,and many kernal I/O functions..thats are not possible without DMA,big buffers,some kind of "freezer technique",and so on.

MMC interface on user port would be a nice cheap alternative for plusy!! happy

I have bulit some 1541/III drives,they aren't so cheap,because separated box,cables,plugs,cpu,display,lot of mechanical work...etc.

Maybe the simpliest DTV version,can be an acceptable solution.

http://www.pyrofersprojects.com/15413.php

Posted By

indi
on 2007-04-12
16:58:35

Theres no point in IDE these days as memory cards provide more than enough storage without HD's and psu's etc..

Posted By

Chronos
on 2007-04-12
17:08:48

TLC: Köszi a (mindig) minden igényt kielégítő leirást!

MASK: Congratulations for the MMC/SD card solution! Marvelous! I never heard it before.. thinking about purchasing one happy

cool!

Posted By

MasK
on 2007-04-12
17:20:12

That's not a real problem.Any CompactFlash card have an "native ide emulation" mode,usable with a relatively cheap,passive "converter".

Egyébként úgy tudom,az új szuper-SID kártyának van egy CF illesztő felülete is.Vagy lesz.Azt tudom,hogy szintén CPLD-re épül.Nemtudom,a FAT kezelés készen van-e már hozzá,vagy hogyan tervezi megoldani a fejlesztője,én a publikált VHDL kódban sem láttam a CF illesztőnek semmi nyomát.
Én is próbálkoztam a CF illesztéssel,elvileg egyszerű,mert szintén 8bites buszt és pár regisztert kell címezni csak,valójábaban nagyon nem szeret a 65xx procicsalád időzítésével "kompatibilisen" működni,de még nem adtam fel teljesen.

Posted By

MasK
on 2007-04-12
17:28:27

Thank Chronos,but 1451/III is NOT my "project",I just rebulit that!!
(source code,panel layout and schematic are public and totally "free")

This is J.Derogee-s original 1541/II project homepage:

http://jderogee.tripod.com/project1541.htm

Posted By

Rachy
on 2007-04-13
02:31:16

Anyone care to rebuild this project? (Me lack of knowledge, though.) I am definitely interested...

Posted By

TLC
on 2007-04-13
04:07:02

Whoa, this "1541-III" looks much more promising than it did when I met it for the first time...

If I had enough time, I'd port the design to an Atmel AVR (faster / more mature CPU core / cleaner design), strip off the LCD and its functionality, improve the firmware, ...etc. As I can see, the design is free (if not even GPL). I do like that. Most of the code is written in C, so it should be easy to port. ...Whatever. ...Please tell me that I should wake up _now_ ... :D

Posted By

siz
on 2007-04-13
05:16:45

TLC! You are awake!

Just find some time and make some units. And sell them on ScenCon. happy

Posted By

MasK
on 2007-04-13
06:19:34

I think out there many AVR and PIC based solutions are exist

http://www.djupdal.org/cbm/iecata/
http://pontoppidan.info/lars/index.php?proj=mmc2iec

Posted By

TLC
on 2007-04-13
16:18:19

This mmc2iec project looks really promising... it's just like I'd have expected a device of this kind (well, in the early phase of the design's life, that is...). As it seems, it's really new... it's about three months old. There are also nice comments on the project page about how the firmware has been implemented and how it works.

Also, have you have seen this one:

http://www.hobby.nl/~commodore-gg/innovatie_1541kaart_eng.htm

I wonder if it would ever get into production, but the main principle is promising (and perfect).

Posted By

Chronos
on 2007-04-13
17:45:47

the lucky bastards of c64 can use internet too with the rr-lan card and contiki.. I see that everybody is on fire now happy

Posted By

MasK
on 2007-04-14
08:22:37

TLC:
Ez az 1541klón mint az összes többi FPGA alapú fejlesztés,az ágyúval verébre esete.Egyikből sem lesz soha elérhető árú hobbi-cucc.
Lásd a C-one csillagászati árát,vagy a minimig kálváriáját.
Személy szerint évek óta álmodozom egy olcsó,minden retro rajongó számára a "bölcsek kövét" jelentő elérhető árú FPGA gépről,amin az összes valaha volt kisgép és perifériája betölthető,ami még nem létezik az megírható.
Kérdés van-e egyáltalán igény erre,illetve egy csomó kínos jogi és egyéb kérdés is felmerülne.

Posted By

TLC
on 2007-04-15
11:33:03

MasK:
A fene tudja. Ha megnézed, mennyiért árulnak egy kisebb Xilinx Spartan3E-sorozatú FPGA-t, azt kapod, hogy már most nem drágább 3-4 nagyobb AVR áránál... ráadásul ezek már kommersz, olcsó soros flash-ekből bootolnak... Ott van az Individual Computers, akik múlt év végén jelentettek be egy C64-es bővítőkártyát (ill. mutattak a prototípus belövéséről néhány képet), amelyen egy Altera Cyclone-II van. Ezek a cuccok egyre közelebb kerülnek ahhoz, hogy egyszer valaki használható kütyüvel álljon elő velük. ...A C=1 nekem inkább annak a példája, hogy ha életképes cuccot akarsz, akkor meg kell vonni a terv határait... mert ha nincsenek határok, akkor az ügy szanaszét folyik, és sose lesz belőle semmi... ez pláne kínos ott, ahol a vas maga pár év alatt avul el... :-/ Én tavaly év végén vettem egy Xilinx-es fejlesztőkártyát, mert annyira fellelkesített, hogy össze lehetne rakni Commodore-hoz egy korrekt, valóban C= drive-kompatibilis háttértárat... (aztán persze elnyaraltam rajta... a cuccot egy ideje félreraktam, részben mert nem volt időm és erőm, részben mert láttam, hogy ismét "szinkronban" voltam valakivel az inspirációt illetően...)

---

Evil knows... as you can see, these thingies are becoming cheaper and cheaper. The C=1 (for me) is rather an example of the rule that if you want to come out with something useable then you better draw boundaries... or it will exude like hell (and never reach a state of being "something"). This is especially important in this kind of league, where hardware would get obsolete in just years. Me personally have purchased a Xilinx development kit just for the sake of creating something like this (a "perfect" storage interface for C=)... I got so excited about this idea, but didn't have the time and strength to make the steps (also saw someone else being (as usual) "in sync" with me regarding the idea in just one month), and packed it away (would like to bring it back as soon as I'd have the time, though...)

Posted By

MasK
on 2007-04-15
15:31:10

Mennyi is volt pl az a kártya? Nem maga az FPGA a drága hanem a 4rétegű panel amin frankón életképes.Ha meg BGA is akkor főleg,nézd meg a fejlesztőpanelokat 25k alatt a legkisebb viccet sem kapod meg.

Posted By

Chronos
on 2007-04-15
16:20:34

ez a flash alapú b*szás jó lenne, amiről a tlc beszél.. kijelző minden vacak nélkül az olcsóságára kihegyezve.. igaz, megvan még az 1541-II-m, de a 200-300 db floppi lemezem már matuzsálemi korú.. igazad van, nem szabad ilyen soha el nem készülő nagyivű cuccosokba belevágni max. egy team-mel együtt.
--
this flash based stuff will be enuff for us, what about the tlc is speaking. just focusing on the price, without lcd panel whatever. true, i have yet my 1541-II too, but my 200-300 disks in the age of methuselah now happy TLC you're right, its never worth to start a big project without a team behind you..

Mask: tök vicces hogy erőltettem itten az ángilust azt te is kis hazánk fia vagy lol happy

Posted By

MasK
on 2007-04-15
16:53:50

Nemár,istentelenül rosszul írok angolul... happy
Ha csak az ár számít,indi ötlete a nyerő,én a magnó helyre lógatnám az MMC kártyát,a romot meg be a 3+1 helyre.
Lassú lesz,de működni fog,legalábbis adott méretű és tipusú kártyával.

Posted By

Chronos
on 2007-04-15
17:25:20

ez a floppi kivaltasara szakosodott verzio a nyero nekem d64-ek tallozasaval floppikabellel istennyilaval.. az a halokartya is erdekes de az vmi spec tema lehet hogy csak es kizarolag azzal a c64es bovitokartyaval megy.. mind1, marad a pc a netezesre tovabbra is happy

Posted By

TLC
on 2007-04-17
09:56:57

MasK: Hát ja, valóban... a nagyobb tokokhoz drága a NYÁK... de TQFP-vel határesetben (pláne ha az ember az I/O lábakat "jól" osztja le a tokon) azért el lehet lenni olcsóbban is... A C64-es kártya árát még nem ismerem, amikor utoljára néztem, még csak a prototípust harangozták be. Franc tudja, nekem érdekes volt... biztosan sose' lesz az FPGA ideális otthoni buheráláshoz, már ameddig ilyen technika kell hozzá... másik oldalról, ahogy nézem, egyre többen vállalnak NYÁK-gyártást profin, kis szériában; olyan céget is találsz, aki beültet mondjuk BGA-kat is, s mindezt egyre olcsóbban... sz'al talán ennek is eljön egyszer az ideje... Pár éve azt sem hittem volna, hogy olyan szinten olcsó lesz egy FPGA-s starter kit, hogy saját zsebből be merjek vállalni egyet... pláne még fejlesztőeszközt is kapok hozzá... ingyen... Linuxra.... :-D Mint megoldás pedig tuti, hogy ennél "kompatibilisebbet" nem lehet csinálni semmilyen programozható eszközzel... A mikrokontrolleres programozós megoldás (mint külső drive) bár nagyon jóra ki lehetne hegyezni, ebből a szempontból folyamatos szívás, foltozgatás, buhera... stb...

Chronos: no ja, bár nekem leginkább azért nem "kellene" az LCD, mert többre értékelnék egy jó DOS-t, no meg egy jó fájlkezelőt (olyat pl. mint az IDE64 rom-jában levő, csak nem IDE64-specifikust...) amivel lehet a diszken navigálni. Leginkább azt "szeretném" egyébként egy ilyen kütyütől, ha valamilyen szinten tudna 1541-es gyorstöltőket "emulálni" (csak ez a technikát ismerve elég nyögvenyelős... mert a mikrokontroller architektúrája nagyon "más", ahhoz ellenben nem "elég gyors", hogy triviálisan lehessen vele 1541-et emulálni... valameddig persze el lehetne (és jó is volna) jutni vele).

Posted By

Chronos
on 2007-05-01
11:30:34

na akkó, csináljon má valaki ijet, má én majd felajánlom magam bétateszternek..

english: hey now, someone do this thing, i'll betatest it or something..

Back to topReply to this topic

Copyright © Plus/4 World Team, 2001-2024