Login
Back to forumSee the full topicGo to last reply

Posted By

BSZ
on 2023-06-16
15:24:11
 Re: SD2IEC drives + VCPU extension

Ó, köszönöm hogy kiástátok a topikot, akartam is egy állapotjelentést írni! happy

Az elmúlt napokban frissítettem is az oldalon a fájlokat, itt a FlexSD firmware 1.1.0RC2 verziója! Mivel - egyelőre - hatalmas felhasználói, pláne programozói bázissal nem rendelkezik, ezért nem bírtam megállni, hogy további optimalizációk ne kerüljenek bele. Így pár apróság gyorsult, illetve kioptimalizálódott belőle egy utasítás. grin Ezt a jelenlegi rengeteg (2 db.) publikus program nem használja, így azokkal nincs teendő. Az oldalról letölthető tesztkódokat érintette csak ez a változás, amiből emiatt készült egy frissített változat.

A dokumentáció is frissült, a magyar, illetve az angol változat is. Ez utóbbi egy alapos átnézést kíván még, némi "gépi segítséget" kénytelen voltam hozzá igénybe venni, így aztán simán lehet benne furcsaság. grin

A tesztprogramok meg a dokumentációk "verziószámát" egységesítettem, talán könnyebben összerendelhetőek lesznek a jövőben. Így az 1.1.x firmware verzióval "egyidős" az 1.1.x tesztcsomag pakk, meg az 1.1.x dokumentáció. Aztán majd elválik, hogy ez a számozási séma mennyire válik be.

Akinek van hozzá hardvere / ideje, az kérem frissítse az előző verziót, és teszteljen! happy Nyilván nem csak a linkelt tesztpakk az érdekes, hanem a régebbi BA - The Stream illetve az újabb WavePlay-SD is.

Frissítés 2023.04.04.: Az angol dokumentációban Siz talált (a gépi fordításomban grin ) egy hibát, amit gyorsan át is szerkesztettem. A fenti (ebben a posztban szereplő) linket módosítottam, illetve az oldalon levő linket is aktualizáltam.

Frissítés 2023.06.10.: Készült egy újabb verzió, itt a FlexSD firmware 1.1.0RC3! Ebben tényleg csak hibajavításos módosítások kaptak helyet, egyebek nem. happy Cserébe a tesztkódokban van újdonság is. grin Egyrészt az RC3-ban megoldott dolgokhoz bekerült a Z-VCPUCTST-be a hozzá tartozó ellenőrzés, másrészt készült R-LSTRESSTST néven egy új teszt. Az egyik saját SD2IEC meghajtómmal tapasztaltam egy furcsaságot, mint kiderült, hardver hiba. Ennek a detektálására készült ez a teszt, ami a meghajtó oldaláról kapcsolgatja a soros port vonalait, a gép meg közben figyeli, hogy előfordul-e nem várt állapot. Ha minden rendben van, akkor nem lehet a futás közben semmilyen figyelmeztetés. Amennyiben "LINE ERROR:" kezdetű sorok jelennek meg, az utal erre a hibára. Simán lehet, hogy ez az esemény csak nálam fordult elő, ha esetleg más is jelzi hogy érintett, akkor leírom részletesen a tapasztalatokat.

Az oldalra - szokás szerint - felkerültek az új fájlok, a szokásos "minden" (forráskódok, lefordított csomagok), frissítésre + tesztelésre fel! grin

Frissítés 2023.06.16.: A doksikba bekerült még egy-két pontosítás, így a .hu és .en programozási dokumentációk is frissültek az oldalon.

Re: SD2IEC drives + VCPU extension

Thank you for digging up this topic. I was about writing a status report. happy

I updated the files on their page in the last few days. The new version FlexSD firmware 1.1.0RC2 is here! As, for now, it doesn't have a massive user base, let alone the programmers, I couldn't help myself adding further optimizations. Therefore a couple of minor things became faster and one instruction got optimized out. grin The current plethora of all two public programmes aren't using that so there's no need to do anything to them. The change do affect only the test codes which you can download from the page so an updated version was made of it.

Documentation was updated, too. Both the Hungarian and the English version. This latter needs a thorough read through as I had to use some 'machine help' so strange things may have found their way into it. grin

I unified the version numbers of the documentation and test programmes; maybe they will be easier to match from now on. That means firmware 1.1.x is the same 'age' as 1.1.x test software package and 1.1.x documentation. We'll see how good that numbering scheme will work.

I'd like to ask those of you who have the appropriate hardware and time to update and test the new version, please. happy Obviously, I'm interested not only the results reported by the linked test package but your experiences with the older BA - The Stream and newer WavePlay-SD too.

Update on 2023.04.04: Siz already found an error grin in the machine translated parts of the English documentation which I promptly corrected. I modified the link above in this post and also updated the link on the page.

Update on 2023.06.10: Another new version was made, FlexSD firmware 1.1.0RC3 is here. Bugfixes only, nothing else. happy However, the test programmes have introduced some new features. grin On one hand, the problems RC3 solved have their test cases included in Z-VCPUCTST; on the other hand, a new test called R-LSTRESSTST was made. I experienced something strange with one of my SD2IEC devices which turned out to be a hardware error. This test was made to detect that error by toggling the serial lines on the drive side while the computer listens looking for unexpected line state configurations. No warnings shall be displayed if there is everything all right. If there appear any printouts starting with "LINE ERROR:" those imply the error I mentioned. I cannot exclude the possibility of this happening only for me, but if others are influenced too I'll enter into details on my experiences.

"Everything", as in sources and compiled packages, is uploaded, as per usual, to the page so everybody update and test now! grin

Update on 2023.06.16: A few more clarifications have been added to the docs, so the .hu and .en programming documentation has been updated on the site.

Back to top

Copyright © Plus/4 World Team, 2001-2024