Login
Back to forumSee the full topicGo to last reply

Posted By

Hifi
on 2021-07-20
09:10:36
 Re: Commodore 16: Black and white screen on Composite, color on the RF

Helló,helló ÚJRA ITT vagyok..... Hmmm-hmmmm........ Kedves Kollegák..... csodák nincsenek, csak ha MI csináljuk! Ezek után CSAK az fránya KÁBEL lehet a gyanús számomra! Miért? A régebbi időkben közelemben a floppy 1541/2-hőz a 6 PIN-es VHS videóhoz használt kábelt próbálták használni (1 az 1-hez adat átvitel..... aki érti az érti...), mivel nem kaptak kábelt a floppy-hoz. Nem sok sikerrel..... olvasás-írás hibát jelzett! Akkor készítettem nekik olyan kábelt, amiben a ki- és bemeneti kábelek mind SPECIÁLIS 75ohm lezárású és mind ezáltal KÖLÖN árnyékolt kábelek voltak! Nahát.... ÉS LŐN csoda a floppy TÖKÉLETESEN működött!!!! Az EREDETI kábel is ilyen! Nálam saját gyártású több mint 6méteres SPECIÁLIS 75ohm kábel viszi a COPOZIT jelet a monitorhoz (Videoton Super Color PAL/SECAM televízióhoz), persze az AUDIO megfelelő kábellel szintén csatlakoztatva van a monitorhoz. Tehát a kimeneti szintek BŐSÉGESEN elégségesek HOSSZÚ kábelek esetén is! A kábelek minősége és szakszerű használata azért szükséges, mert az úgy nevezett "visszatükröződés" (a kábelen belül.....nagy frekvencia....) sok PROBLÉMÁT okozhat! Az a KÁBEL nagyon GYANUS!!!! Remélhetőleg a MONITOR vagy TV megfelelően feltudja dolgozni ezen jeleket! Ezek a "félvezető-digitális SZŐRNYEK" mindenre képesek ,csak hogy MINKET bosszantsanak! HÁT ennyit innen a távolból. Üdv.: HiFi of TLT

Re: Commodore 16: Black and white screen on Composite, color on the RF

Hello, hello HERE I am HERE AGAIN... Well-well... Dear Colleagues ..... there are no miracles, unless WE do them! At this point, ONLY the damn CABLE looks suspicious to me! Why? In the old days, I tried to use the cable used for the 6 pin VHS video near the floppy 1541/2 (1 to 1 data transfer ..... who understands that ...) because they didn't get a cable for the floppy -to. Not much success ..... indicated a read-write error! Then I made them a cable in which the output and input cables were both SPECIAL 75ohm terminated and thus SPECIALly shielded cables! Well .... AND WONDER wonder the floppy worked PERFECTLY !!!! The ORIGINAL cable is like that! In my case, a special 75ohm cable of more than 6 meters produced by me carries the COPOZIT signal to the monitor (Videoton Super Color PAL / SECAM television), of course the AUDIO is also connected to the monitor with the appropriate cable. So the output levels are ENOUGH enough for LONG cables! The quality and professional use of the cables is necessary because the so-called "reflection" (inside the cable ..... high frequency ....) can cause many PROBLEMS! THAT CABLE IS VERY SUSTAINABLE !!!! Hopefully your MONITOR or TV can handle these signals properly! These "semiconductor-digital WINGS" can do anything just to annoy US! That's all from me from far away. Bye: HiFi of TLT

Back to top

Copyright © Plus/4 World Team, 2001-2024