Login
Back to forumSee the full topicGo to last reply

Posted By

Csio
on 2011-01-25
16:49:38
 Re: SID-card scheme?

New year, new words from BSZ:

A hetvegen akartam mar jelentkezni hirekkel, csak a csalad keresztulhuzta a szamitasomat. Meg szerettem volna probalni meg par dolgot, ami azota sikerult is, ki is derultek problemak. Egy kicsit at kell a cucc "analog veget" terveznem, mert a jelenlegi felallas nem tul jo. (A Plus/4-be bevezetett SID hang tul halk meg mindig, de az erosito meg igy is tul van vezerelve... Valami mas megoldast kell talalnom, egy fokozatban nem lesz jo a megoldas. Fejben mar megvan, de meg kell meg epiteni.) A nyaktervezes se halad ugy, ahogy elterveztem, de a gazos reszig - most szerencse - meg nem is jutottam el.

Meg kozben lemerult a fenykepezogepem akku-ja, igy nem birtam kepeket csinalni. De mostmar vannak:

Prototipus+gép

Közeli kép

Egy kozeli kep a cuccrol magarol. A poen az, hogy most egyszerre szol a SID ill. a SwinSID is. Kivancsi voltam a Swinkels krealmanyara, es azt kell mondjam: gratulalok Neki! A cuccnak egesz jo hangja van. A 20110110-ei firmware a teszt targya, a hangerot ugy latom (hallom) nem kezeli (tehat mindig max-on szol) de ezt leszamitva vallalhato hangja van. Nem volt egy nagy problema megoldani azt, hogy az egyik csatornaba az eredeti SID hangja szol, a maikba meg a SwinSID-20110110, igy csinaltam egy igen gonosz tesztet: egy zenet visszadigitalizaltam ugy, hogy a ket csatornan a ket fele modon szol a hang. Itt van-e:

SwinSID + Legacy SID zene

Errol azt kell tudni, hogy a SwinSID jelenlegi valtozata egy 16 bites D/A-t valosit meg, viszont az en valtozatomban ebbol csak a felso 8 bit mukodik. Tehat ami hallhato, az 8 bites hang! Meg lehet hallgatni, hogy melyik hogy szol... Lehet tippelni, hogy melyik csatornan szol az eredeti. (Nem lesz nehez, de azert meg lehet am lepodni!)

Viszont: A SwinSID NEM LESZ a kartyan alapbol, nem kell megijedni! (Amugy kar, mert ha eleg lenne ez, tehat nem kellene a Legacy SID, akkor egy csomo dolgot ki lehetne hagyni... )

Viszont van itt meg ket hangfile:

http://bsz.amigaspirit.hu/Plus4/SIDcardV2/Hearthfixer95percent_SID8580.ogg
http://bsz.amigaspirit.hu/Plus4/SIDcardV2/WeAreTheCure_SID8580.ogg

Ez ket demo zeneje, eredeti 8580-as SID-del. Arra kernek olyanokat, akinek van Solder-fele SID-kartyaja, hogy hallgassak mar meg, es mondjanak rola velemenyt. Ezeknek igy kell szolni? Szerintem igy hirtelen tul sok SID-et hallgattam sok ev kihagyas utan, es olyan dolgokat hallok, amiket nem kene...

(no topic)

New year, new words from BSZ:

I wanted to post update this weekend but family stuff prevented me from doing so. I wanted to try out a few more things, which I managed to do since then, but I also found some new problems. I have to redesign the analogue end of the stuff, since the current setup is not that great. (The SID inside the Plus/4 is still too quiet, but the amplifier is already over-driven... I have to find another solution, this won't work in one step(?). I have the plans in my mind, but I still have to build it.) The PCB design isn't going as I planned either, though - luckily - I haven't even reached the messy part.

Meanwhile my camera's batteries gave out, so I couldn't take pics. I have some now though:

Prototype+machine

Closeup

This is a closeup of the stuff itself. The joke is, that right now the SID and the SwinSID is playing at the same time. I was curious about the "Swinkels creation", and I have to say: congratulations! The stuff sounds pretty good indeed. The firmware from 20110110 is crappy, it seems (sounds) that the volume is not handled (so it's always at maximum loudness), but other than that it sounds acceptable. It wasn't a big deal to put the original SID on one channel and the SwinSID-20110110 to the other, so I prepared a devious test: I digitized a tune so on the two channels you hear two different sounds. Here it is:

SwinSID + Legacy SID music

What you need to know is, the current SwinSID uses 16 bit D/A, though my version only uses the upper 8 bits. So what you can hear is 8-bit sound! You can give it a listen and find out how they sound... Guess which channel is the original. (Won't be hard, but you may be surprised!)

However: the SwinSID will NOT be in the card by default, don't worry! (Too bad, because if we used it, and not the Legacy SID, then a bunch of stuff could be left out... )

There are two more sound files here:

http://bsz.amigaspirit.hu/Plus4/SIDcardV2/Hearthfixer95percent_SID8580.ogg
http://bsz.amigaspirit.hu/Plus4/SIDcardV2/WeAreTheCure_SID8580.ogg

It's the music from two demos, using the original 8580 SID. I'd like to ask that people who had a Solder SID card give it a listen and give me their opinion. Is this how it should sound? I think I listened too much SID music recently after so many years, so I may be starting to hear stuff that I shouldn't...

Back to top

Copyright © Plus/4 World Team, 2001-2024