Back to forumSee the full topicGo to last reply

Posted By

Csabo
on 2010-08-28
08:36:06
 Re: SID-card scheme?

Levélváltás Csio/BSZ közt:

----------------------------------------

Csio vagyok, Árok partyn találkoztunk egyszer úgy 3 éve. Azé molesztállak, mert haldoklik itt a tábor a Sid kártya után, és látom, hogy ti is barkácsoltatok ilyet. Lehetne újra ezt művelni? Vevők lennénk rá, dögivel! Várjuk válaszod a scene nevében.

Üdv.: Csio

Az lehet... De az arcmemoriamnal csak a nevmemoriam rosszabb... happy De ez ne zavarjon! Valoban csinaltam egy ilyet, ill. tudok egy utanepitett darabrol. Ugyhogy ismeros a tema...

Hat az az igazsag, hogy ebbol szeriat mi nem gyartottunk. Ami keszult, az nem eppen kicsi (kb. ket tenyernyi meretu... happy ) de legalabb mukodik... De azt szeriaban gyartani nem latom ertelmet.

Na, ez a "dogivel" a jo kerdes. Az kb. mennyi? Mert -most ugy ha vegiggondolom- ugy kb. 20-25 db. alatt nem eri meg nyakot gyartatni. (Ezt hazi keszitesben en meg nem csinalom, az tuti, abbol mar kinottem... happy ) A masik problema meg maga a SID csip; azt honnan lehetne beszerezni? ("Szetbombazol" C64-et? De ennyit?)

Hat a valasz: en nem vagyok semmi jonak az elrontoja... happy Ki kellene deriteni az igenyeket. Mert volt ugye az a SID-kartya, amit a "Solder's SIDcard" nevet viseli, ebbol "szaladgal" tobb darab:
"http://plus4world.powweb.com/hardware/Solders_SID_Card"

Ebben a kartyaban a SID orajele a Plus/4 egyszeres orajele, ami ~886KHz. (A SID ugyebar ebbol az orabol osztja le az osszes belso dolgat, tehat ha beirsz valamit a freq regiszterbe, az ebbol osztodik le.) Amit en csinaltam, ott az volt a lenyeg, hogy a SID orajele megegyezett a C64-ben levovel, ami ~985KHz. Ez ugye azert jo, mert a rengeteg C64-rol hozott zene (kb) ugyanugy szolt, mint az eredeti gepben. Cserebe nem lehetett olvasni a SID regisztereit (Nincs is sok olvashato, a zenek nem hasznaljak, legalabbis a nagy atlag biztosan (99% tuti) nem. Az olvashatok kozott van viszont a ket analog bemenet.), viszont oda lehetett allitani a baziscimet, ahova akartam. (Praktikusan $D400, az eredeti TED-es hang kikapcsolva, oszt' szol a regi demo alatt a SID zene. happy )

Tehat mit kellene tudni az eszkoznek? Mivel ugyis ujra kellene tervezni az egeszet, tulajdonkeppen lehet otletelni. happy (Ha most csinalnam a sajatot, akkor esetleg kapcsolhato lenne rajta az orajel, ill. a $D400-as cimen valo iras engedelyezheto lenne, a baziscim teljesen szabadon allithatosaganak nincs ertelme. Persze az "elterjedt" $FD40-es baziscimen alapbol elerheto lenne. A regiszterek olvashatosagaval viszont gondban vagyok, az a kapcsolhato orajel miatt nem trivialis, leginkabb nem megoldhato... happy ) Szoval otlet?

Udv: BSZ

Tsókolom!

A Sid chipet sztem mindenki megoldja magának, az nem lehet gond. Nekem is van már egy kb. 2,5 éve, direkt erre a célra. Apropó, a fényképeken úgy láttam, hogy 6581-es sid van a kártyátokban- ez most mit jelent, mert amivel találkoztam Solder újabb fajta az 8581es
volt. A másik kérdésem, hogy a Solder féle kártyák nem nagyon kezelgették azokat a szűrőket, amik $d418 felett voltak. Nem emlékszem pontosan, de asszem $d41e, $d41f. Ez miért volt, vagy miért nem? Ezt hidd el, hogy megérné sorozatban gyártani. Ha nézed a plus4world forumját, láthatod, hogy lengyelek, csehek, németek, meg mink is magyarok
epekedve várjuk, hogy legyen. Az nem érdekes, hogy mennyiért, de legyen. Nem eszik a család 1 hétig, kibirja, de legyen, mert utána már SOHA NEM LESZ. Mindenki le fog perkálni érte simán 10 rugót, még sid chip nélkül is, úgyhogy csak hekkejjéé!!!! És szerintem mindenki majd a 985kHzre fog szavazni, bár nem tudom igazán mi a hátránya, ha nem tudjuk olvasni a sid regisztereket, hiszen a jelen állapotban is valahogy így vannak, mert $fe80-$fe98ig hiába próbáltam ezt tenni.... De ezt nem tudom, mit jelent, nem használtam még őket: "Az olvashatok kozott van viszont a ket analog bemenet is" Kell ez a zene lejátszásához? Vagy csak a paddlek, meg joyok használják? Szóval a labda fel lett dobva és elég ígéretes happy

Nah, szerintem hajtsunk rá

Üdv, szép estét
Csio

Re: SID-card scheme?

Mail exchange between Csio/BSZ:

I'm Csio, we once met on Arok about 3 years ago. I'm bugging you because the scene is pining after a SID card, and I see that you guys made one as well. Could this be done again? There would be heaps of customers for it! Awaiting your answer, in the name of the scene.

Bye: Csio

Maybe... But the only thing worse than my face memory is my name memory... But don't let that bother you! It's true that I made one, and I also know of a second "after built" piece. So I'm familiar with the topic...

Well, the truth is, we didn't made produce it. The one that was made, is not exactly small (about the size of two palms... ) but at least it works... But I don't think it makes sense to mass produce that one.

Well, this "heaps of customers" is a good question. How much roughly? Because - now that I'm thinking through it - it's not worth building less than 20/25 printed circuits. (I wouldn't do this at home for sure, I'm grown out of that... ). The second problem is the SID chip itself, where can we get them? ("Blow up" a C64? But this many?)

So the answer: "I won't the one to ruin a good thing (Hungarian idiom)"... We should find out the needs. Because there was a SID card called "Solder's SIDcard", there are quite a few piece of this one in existence:
"http://plus4world.powweb.com/hardware/Solders_SID_Card"

In this card the SID's clock speed is the 1x clock speed of the Plus/4 which is about 886KHz. (The SID uses this clock for all of its internal things, so if you write something into the frequency register, it will be divided out of this one.) In mine, the important thing was, the SID's clock speed was equal to the C64's, which is about 985Khz. This is good, because most of the tunes converted from C64 sounded (mostly) the same as on the original. In exchange, you couldn't read the SID registers (most of them aren't readable, the music's don't do this anyway, well most of them don't (99% for sure). Though among the readable ones there are two analog inputs.), however, you could set the base address to anywhere you wanted. (In practice, to $D400, the original TED sound was off and you can hear SID tunes under the old demos. )

So what should this device be able to do? Since we have to redesign the whole thing, we can come up with ideas. (If I were to build mine now, I'd make the clock speed adjustable, and writing to $D400 would be allowed, since making the base address completely flexible doesn't make sense. Of course through the "hidden" $FD40 address it would be accessible by default. However, I'm in trouble with making the reading registers possible, the adjustable clock speed makes this non-trivial, mostly impossible... ) So ideas?

Bye: BSZ

Hi!

I think everyone should solve the SID chip problem for themselves, that shouldn't be a problem. I have one already since 2.5 years, especially for this. BTW, on the photos I saw that you have a 6581 SID in your card - what does this mean, since the one's I've seen so far had 8581. My second question, the Solder cards didn't really use the filters, the ones above $D418. I don't remember exactly but I think it was $d41e, $d41f. Why was it like that, or why wasn't it? Believe it, it would be worth mass producing this. If you check out the Plus4World forums, you'll see that the Poles, Czechs, Germans and us Hungarians are all languorously waiting to see what'll happen. It cost doesn't matter, it just has to be available. The family doesn't eat for a week, they'll be fine, just as long as it exists, because there won't be any later. Everyone will easily pay 10 grand, even without the SID chip, so just keep hacking!!! Also, I think everyone will vote for 985kHz, though I'm not sure what the disadvantage is if we can't read the registers, since even now it's kinda like that, it's futile to try reading from $fe80-$fe98... I don't know what this means, I never used them: "among the readable ones there are two analog inputs" Do we need this for music playback, or only joy's use them? So, the wheels are in motion and things are looking promising

Well, I say let's get a move on this.

Bye, good night
Csio

Back to top

Copyright © Plus/4 World Team, 2001-2024